شستشوی انژکتور دوو سیلو و ماتیز

شستشوی انژکتور دوو سیلو و ماتیز 09124251950

شستشوی انژکتور دوو سیلو و ماتیز

شستشوی انژکتور دوو سیلو و ماتیز از مهمترین پارامتر های تنظیم موتور خودروهای دوو است. برای شستشوی انژکتور دوو سیلو و ماتیز باید سوزن انژکتور ها از روی خودرو باز شود.

خودروی دوو سیلو دارای ۴ عدد سوزن انژکتور و خودروی ماتیز دارای ۳ سوزن انژکتور است.

سوزن های انژکتور را از روی خودرو باز کرده و ابتدا در حمام آلتراسونیک قرار میدهیم.

پس از رسوب زدایی توسط آلتراسونیک در دستگاه شستشوی اتوماتیک ، سوزن انژکتور تست و فرایند شستشوی انژکتور دوو سیلو و ماتیز انجام میشود.

اگر در شستشوی انژکتور دوو سیلو و ماتیز متوجه شدیم سوزن انژکتور خراب هه و نیاز به تعویض داره چه کاری باید انجام بدیم؟

اگر در تست دستگاه شستشوی انژکتور ، سوزن خودرو تنظیم نبود و به میزان لازم  به درستی پاشش نمیکرد ، میتوان فیلتر سوزن انژکتور ها را تعویض کرد. پس از تعویض فیلتر سوزن انژکتور دوو ، سوزن انژکتور همانند یک سوزن انژکتور نو عمل خواهد کرد و نیاز به تعویض سوزن نیست.

چه سوزن انژکتوری را میتوان جایگزین سوزن انژکتور دوو ماتیز و سیلو کرد؟

مهمترین نکته در تعویض سوزن انژکتور خودروهای دوو با سوزن های دیگر ، تعویض هر ۳ عدد در ماتیز و هر ۴ عدد در سیلو است. یعنی اگر قصد تعویض سوزن انژکتور خودروی دوو ی خود را دارید و به هر دلیل سوزن انژکتور دوو استفاده نمیکنید ، نباید از ۲ برند مختلف استفاده کنید و حتما باید تمام سوزن ها یکنواخت باشند.

سوزن های قابل جایگزینی در خودروهای دوو ، سوزن انژکتور ریو و سوزن انژکتور پراید زیمنس برند کروز است.

معمولا استفاده از سوزن پراید به علت فراوانی بهتر است اما نیاز به یک دلر کاری در روی ریل سوخت است.

پس از شستشوی انژکتور دوو سیلو و ماتیز چه کاری باید انجام داد؟

در خودروهای دوو ، پس از شستشو و یا تعویض انژکتور به علت اینکه این خودروها فاقد سنسور اکسیژن هستند باید تنظیم موتور دوو سیلو و ماتیز با دستگاه سوخت سنج یا همان پنج گاز هم انجام شود.

در تعمیرگاه شاگرد شوفر شستشوی سوزن های انژکتور با دستگاه و مواد مخصوص انجام میشود.

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. بهرام گفت:

    متاسفانه امروزه هرکس برای خودش یک کتاب تدریس میکنه هر ماشینی با توجه به حجم واندازه موتوری که براش طراحی شده میباشد دست زدن به قسمت های فنی هر خودرو قطعا پشبند‌ش عوارض هایی را خواهد داشت شاید صندلی و آینه ولوازم جانبی اتفاقی چند خودرو شبیه هم در بیاد اما در قسمت فنی مخصوصا موتور خودرو برای هر خودرو و کارخانه منحصری میشه نمونه مثال عوض کردن ترمزهای سیلو با ماتیز که معلوم نیست کی نتخ کردش کلی مهندس ونخبه کره ای در یک کارخانه مجهز و پیش رفته ودر کشوری پیشرفته با مردمانی که احساس مسولیت بالا برای کاری که تولید میکنند دارند اومدن برای دوو سیلو این ترمز را طراحی کردن وقطعا برای این طراحیشون کلی منطق واستدلال های علمی وجود داره عین ماملت کم در تولیداتشون برای دله دزدی کردن نمیذارن قطعا اگه ترمز ماتیز مناسب سیلو میشد خودشون این کار را میکردن عوارض این جابه جا کردن لرزش خودرو هنگام ترمز گیری میشه عمر دیسک ترمز را کوتاه کرده و مصرف لنت فوق العاده زیاد میشه تا قبل از این کار 55 تا 65 هزار راه میرفتم لنت عوض میکردم که باز هنوزم گوشت داشت اما از زمانی که ماتیزی انداختم خدا شاهده کمتر از 10 هزار تا عوض میکنم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس جهت پذیرش در تعمیرگاه