اگر خودروی پژو ۲۰۶ دارید، حتما با این خطاها مواجه شده اید.

خطای احتراق ناقص در سیلندر ۲و۳،خطای  احتراق ناقص در سیلندر ۱ و ۴، و یا خطای فاز جرقه و یا خطای میس فایرینگ

این خطاها همه مربوط به سیستم جرقه ی است. خطای مربوط به احتراق ناقص در سیلندر ناشی از کامل نبودن جرقه در سیستم است که این خطا به عوامل زیر بستگی دارد.

  1. شمع و وایر
  2. کوئل
  3. سیم کشی موتور
  4. Ecu و کنترل یونیت موتور
  5. نفوذ آب به محفظه ی احتراق

شمع و وایر

حتما از شمع های اورجینال استفاده کنید. همیشه به برند تکیه نکنید! شمع های بوش ساخت چینو روسیه از کیفیت های پایینی برخوردار هستند. تا آنجایی که میتوانید شمع های اکیوم را استفاده کنید چرا که این شمع ها در داخل ایران نمایندگی دارند و به صورت مجاز وارد میشوند.

دقت کنید وایر پوسیدگی نداشته باشد و فنر های وایر درست جا خورده باشند.

کوئل

اگر شمع موتور و وایر ها را تعویض کردید و پس از پاک کردن خطا باز هم خطا برگشت، کوئل را تعویض کنید. کوئل در موتور های پژو مخصوصا TU5 قطعه ای کاملا مصرفی است.

سیم کشی و ECU

با دستگاه کمپرس سنج، از کمپرس داخل سیلندر مطمئین شوید و بعد از آنکه از نسوختن واشر سرسیلندر مطمئین شدید، یک ECU خام بدون کد برای تست بندازید اگر درست شد ECU نیاز به تعمیر دارد اگر درست نشد به سمت تعمیر سیمکشی بروید.

برق خودرو

احتراق در سیلندر ۲ و ۳خرابی کوئلخرابی کوئل 206خطای احتراق در سیلندرخطای احتراق ناقص در سیلندرخطای عدم احتراق در سیلندر 1 و 4خطای کوئل 206ریپ زدن 206عیب یابی کوئلکوئل ۲۰۵ تیپ ۵کوئل tu5

6 دیدگاه

  • با درود من یه206 تیپ پنج مدل 91 دارم هر از چند گاهی (نه به صورت مرتب) چراغ چک روشن میشه و موتور 3 کار میکنه بعداز خاموش کردن دوباره برطرف میشه دیاگ که میزنم خطای احتراق تو سیلندر شماره 3 رو میده و روی عایق یکی از شمع ها خط افتاده دوبار تا حالا شمع ووایر عوض کردم. به نظرتون مشکل از کجاس؟ چطوری میتونم از سالم بودن کویل مطمین بشم

    • من پیشنهاد میکنم اولا به نمایندگی مراجعه کنید چون شاید ای سی یو بروز رسانی بخاد و با اون حل بشه مخصوصا اگه ای سی یو بوش me17 باشه.ولی شما چون خطای سیلندر۳ را بهتون میده باید روی سیلندر ۳ شمع و وایر را چک را کنید.اگه جواب نداد روی کویل دهانه ۳ را کنترل کنید آلودگی نداشته باشه و با یه کویل تستی هم تست کنید در آخر چون کویل خیلی کم پیش میاد خراب میشه.

    • باسلام اگر از شمع وایر اصلی استفاده کردید ودوباره همینطوره بهتره فشار تراکم سیلندرها رو بگیرید احتمالاسیلندر مجاور همون شمعی که خط میندازه اختلاف فشار تراکم هست که میتونه از تایم نامناسب خرابی استکانی های هیدرولیکی یا ابندی نبودن سوپاپها ویا ضعیف بودن واشر سرسیلندر باشه که باید توسط یه مکانیک ماهر مورد برسی قرار بگیره

  • سلام وقت بخیر
    من یه 207 اتوماتیک دارم مدل 96 که مشکل داره که وقتی دنده از 3 به 4 میره دوره موتور زیر 2باشه ماشین شروع به لرزش می کنه و چراغ چک بصورت چشمکزن روشن میشه و دیگه راه نمیره یعنی خیلی بد کار می کنه اتاق حالت ارزش پیدا میکنه و خاموش می کنم روشن میکنم درست میشه…….تاحالا دوبار شمع عوض کردم و دوبارم کوئل عوض کرد وقتی عوض میکنم یکی دوهفته خوب میشه و دوباره همونطوری میشه……
    بی زحمت راهنمایی کنید……..ممنون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *