تاثیرات مخرب مکمل های داخل باک و تینر فوری

حتما تا به حال شده تا به یک تعمیرگاه مراجعه کرده اید، تعمیرکار به شما بگوید که از مکمل های داخل باک و یا تینر داخل باک خودرو استفاده کنید.

اکتان و مواد شستشو در انواع مختلف و قیمت های مخلف در پمپ بنزین ها و لوازم یدکی موجود است.

اما استفاده ی این مکمل ها برای چه زمانی است؟

آیا استفاده از افزودنی های داخل باک به نفع خودروی شماست یا به ضرر آن؟

مکمل های داخل باک برای استفاده بعد از سوخت گیری طراحی شده اند.

مقدار مخلوط شدن میزان هر محلول و نوع استفاده ی هر محلول بر روی قوطی های آنها نوشته شده است.

مکمل های مجاز به دو دسته ی اکتان و انژکتور شور تقسیم میشوند.

اکتان چیست؟

اکاتان با علامت اختصاری C8H18 شناخته میشود.

اکتان سوخت میزان متراکم شدن و افزایش دمای مشتعل شدن سوخت را تنظیم میکند.

بنزین با اکتان بالاتر دیرتر مشتعل میشود.

بهمین دلیلدکتان و مکمل های داخل باک باعث احتراق کامل میشود.

افزایش عدد اکتان در سوخت باعث افزایش قدرت و سرعت خودرو میشود و نیاز هر خودرو است.

اگر توجه کرده باشید در اکثر کاتالوگ های خودرو قید شده که عدد اکتان سوخت ۹۵ باشد که عدد اکتان بنزین معمولی ۹۵ نیست.

انژکتور شور داخل باک

نوعی از افزودنی های داخل باک است که با ریختن در داخل باک به گفته ی سازنده باعث کاهش رسوبات انژکتور میشود.

انژکتور شور و اکتان در برندهای مختلف تولید میشود.

اگر به هر دلیل مکمل های داخل باک اورجینال نباشد صدمات جدی به خودرو وارد میشود.

برای استفاده حتما باید تا سه باک بنزین از خط وسط پایین تر نیاید و حتما از برند های معتبر استفاده کنید.

استفاده از مکمل های داخل باک تقلبی و تینر فوری در داخل باک چه مشکلاتی ایجاد میکند؟

اول از همه انواع تینر برای تمامی ماشین ها مضر است.

استفاده از انواع تینر و تینر فوری داخل باک باعث آسیب جدی در موتور خودرو و سایر اجزای موتور میشود.

وقتی تینر از در باک وارد باک خودرو میشود مسیر طولانی تا سیستم سوخت رسانی و موتور طی میکند.

تینر این مسیری که میگذراند هرچیزی که باید و نباید را حل میکند و تا انژکتورها میاورد.

کف باک خودروی شما صد در صد دارای رسوب های بسیاری است.

تینر و یا مکمل های متفرقه هرچه رسوب است را حل میکند.

تمام آن رسوب ها بعد از گذشتن از پمپ بنزین ، صافی بنزین و شلنگ های بنزین وارد سیستم انژکتور خودرو میشود.

پس از تضعیف کردن پمپ بنزین توسط محلول اضافه شده محلول داخل باک همراه با رسوب های حل شده ی کف باک وارد انژکتورهای سوخت میشود.

رد شدن رسوب های داخل باک باعث کثیف شدن انژکتورها میشود.

پس از پاشیده شدن محلول توسط انژکتور سوخت به درون سیستم موتوری خودروی شما وارد میشود

همانطور که میدانید قطعات موتوری هم با سرعت کار میکنند قطعات بالافاصله با برخورد با تینر مصطحلک میشوند.

حتی دود این محلول برای سنسور اکسیژن و کاتالیزور تخریب کننده است.

شستشوی انژکتور اصولی چگونه انجام میشود؟ چه تعمیرگاه هایی شستشوی انژکتور حرفه ای انجام میدن؟ کلیک کن

چرا با افزودت تینر و مکمل های داخل باک خودرو با شتاب تر میشوند؟

دلیل افزایش شتاب موقتی با اضافه کردن محلول های داخل باک افزایش میزان احتراق است نه این که مسیر سوخت تمیز شده باشد.

ین مورد گذرا است و خیلی زود ماشین شما از شتاب میوفتد.

در مورد اکتان ها هم میتوان گفت که اکتان ها کیفیت آنچنانی ندارند.

اگر میخواهید از اکتان استفاده کنید حتما از برند های معتبری ورث ، بی جیو یا لیکومولی استفاده کنید.

حتما در نظر داشته باشید که باک خودرو کاملا پر باشد و وقتی که اکتان داخل باک میریزید قصد طی کردند مسافت زیادی را داشته باشید چون ماندن اکتان داخل باک مضر است.

بیاد داشته باشید که حتما اکتان هایی که خریداری میکنید داخل باک باشند.

اگر نخواهیم اکتان بریزیم چه کاری انجام دهیم؟

فقط کافی است که بیست درصد از ظرفیت باک خودرو را بنزین سوپر بزنید و بقیه ی باک را بنزین معمولی بزنید.

این روش در طولانی مدت بسیاری از مشکلات کمبود اکتان را برطرف میکند.