تنظیم موتور پژو 405 | آموزش تنظیم موتور پژو پارس و یا تون آپ با موتور xu7

تنظیم موتور پژو 405 | آموزش تنظیم موتور پژو پارس و یا تون آپ با موتور xu7

تنظیم موتور پژو 405 | آموزش تنظیم موتور پژو پارس و یا تون آپ با موتور xu7


تنظیم موتور پژو 405 و پژو پارس

اگر قصد انجام تنظیم موتور پژو ۴۰۵ و قصد کاهش هزینه ی تنظیم موتور پژو پارس را دارید باید قدم به قدم شروع کنید. دیر به دیر انجام دادن تنظیم موتور باعث ریپ زدن پژو 405 و افزایش مصرف سوخت پژو 405 و پارس میشود.

هر خودرویی با که سوخت فسیلی کار میکند، برای حرکت نیاز به احتراق دارد.

با ایجاد احتراق درون موتور خودرو ، پیستون ها حرکت میکند.

گیربکس خودرو هم حرکت ایجاد شده را به چرخ ها انتقال میدهد.

به کارهای دقیق و کوچکی که باعث تنظیم کار کردن احتراق خودرو میشود را تنظیم موتور و یا تون آپ میگویند.

خود تنظیم موتور به سه دسته ی کلی تقسیم میشود.

تنظیم موتور پژو ۴۰۵ انژکتوری و پرشیا به چند قسمت تقسیم میشود؟

برای تنظیم تر بودن موتور باید احتراق موتور کاملتر باشد. با کاملتر شدن احتراق خام سوزی کمتر شده و موتور خودرو به بیشترین بازده میرسد.

برای تنظیم موتور پژو 405 نیاز است خام سوزی موتور به حداقل خود برسد.

برای اینکار ابتدا نیاز است مقدار میزان خام سوزی سنجیده شود تا با آن مقدار عیب خودرو مشخص شود.

برای عیب یابی تنظیم موتور باید از دستگاه تست پنج گاز استفاده میکنیم.

تنظیم موتور پنج گاز چیه؟ کجا تست پنج گاز داره؟ کلیک کنید

تست پنج گاز با آنالیز دود های خروجی میزان هر گازی که دردود هست را به صورت مستقل آنالیز میکند.

با کمک این آنالیز میتوان فهمید کدام قطعه از خودرو ایراد دارد و با تشخیص دقیق باعث کاهش هزینه ی تنظیم موتور پژو 405 و پژو پارس شما میشود.

تنظیم سیستم سوخت رسانی پژو 405

همانطور که میدانید خودرو برای حرکت نیاز به احتراق دارد.

برای ایجاد احتراق به سوخت ، هوا و جرقه نیاز است.

سوخت در پژو 405 انژکتوری توسط پمپ بنزین از باک به ریل سوخت منتقل میشود.

سوخت در ریل سوخت توسط سوزن های انژکتور درون محفظه ی احتراق تزریق میشود.

اگر مطالب مربوط به آموزش تنظیم موتور پژو 405 را دنبال کرده باشید میدانید که برای این کار نیاز به دستگاه چهار گاز است.

اگر سوخت داخل محفظه ی احتراق کم باشد باعث ریپ زدن پژو پارس و پژو 405 میشود.

با دستگاه چهار گاز میزان سوخت مورد نیاز تعیین میشود و موتور تنظیم میشود.

اگر سوخت زیاد باشد باعث ایجاد دود سیاه از اگزوز 405 و یا پژو پارس میشود و باعث بالا بودن گاز co خودروی پژو پارس شما میشود.

با تنظیم موتور با دستگاه پنج گاز هزینه های خودرو کمتر میشه کلیک کن

تنظیم نبودن میزان سوخت پژو 405 به چه قطعاتی مربوط است؟

در تنظیم موتور پژو پارس و پژو 405 باید اول میزان سوخت ورودی به موتور تنظیم شود.

قطعاتی که در تنظیم مقدار پاشش سوخت تاثیر گذار هستند باید با دستگاه تست پنج گاز تست شوند.

• سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن روی اگزوز نصب میشود. کار این سنسور تحلیل گاز های خروجی است.

ECU یا همان کامپیوتر خودرو با کمک سنسور اکسیژن ، میزان پاشش سوخت در لحظه تنظیم میشود.

اگر سنسور اکسیژن معیوب باشد باعث بالا رفتن مصرف سوخت پژو 405 و پژو پارس میشود.

خراب شدن سنسور اکسیژن چه دلایلی دارد | علائم خرابی سنسور اکسیژن | کلیک کنید

سنسور دمای آب و یا فشنگی آب

سنسور دمای آب و یا فشنگی آب با سنجیدن میزان دمای آب رادیاتور میزان سوخت را تنظیم میکند.

اگر  تنظیم موتور پژو 405 و یا پارس ایرادی داشته باشد این سنسور میتواند پاشش سوخت را کاهش یا افزایش بدهد.

سنسور دمای آب یکی از قطعات تعیین کننده ی میزان پاشش سوخت سوزن های انژکتور است.

خراب بودن سنسور دمای آب هم باعث افزایش مصرف سوخت پژو پارس میشود.

 

فشنگی آب چیست؟ علائم خرابی فشنگی آب | تست فشنگی آب | کلیک کنید

 

سوزن های انژکتور

سوزن های انژکتور هر 20000 کیلومتر باید روی دستگاه تست و شستشو شود.

گرفتگی سوزن های انژکتور علاوه بر افزایش مصرف سوخت پژو باعث بهم ریختن تنظیم موتور هم میشود.

اگر قصد تنظیم موتور پژو پارس و یا 405 را دارید باید این کار را در اولویت قرار دهید.

سوزن های انژکتور باید بنزین را کامل پودر کنند. اگر بنزین کامل پودر نشود باعث خام سوزی میشود.

برای کاهش مصرف سوخت پژو 405 و پژو پارس باید به موقع سوزن های انژکتور را سرویس کرد.

شستشوی انژکتور | مرکز شستشوی انژکتور و آلتراسونیک | کلیک کنید

تنظیم احتراق برای تنظیم موتور پژو 405 و پژو پارس

تنظیم بودن احتراق در کاهش مصرف پژو 405 و پژو پارس تاثیر بسیاری دارد.

قطعات تامین کننده ی احتراق در موتور XU7 شمع ، وایر و کوئل هستند.

شمع موتور پژو 405

شمع قطعه ی ایجاد کننده ی جرقه است که قطعه ای مصرفی به حساب می آید.

شمع موتور باید هر 20000 کیلومتر تعویض شود. دیر عوض کردت شمع علاوه بر افزایش مصرف سوخت خودرو ، باعث ریپ زدن پژو 405 و پژو پارس هم میشود.

در انتخاب شمع و زمان تعویض شمع بسیار دقت کنید. شمع نامناسب میتواند باعث آسیب دیدن موتور بشود.

دیر عوض کردن شمع ها چه ضرری دارد؟ کلیک کنید

وایر شمع پژو

وایر سیمی است که وظیفه ی انتقال برق تولید شده از کوئل به شمع را دارد.

وایر باید عایق باشد و برق را تا سر شمع به خوبی عبور دهد.

وایر هر 50000 کیلومتر باید تعویض شود.

روغن و آب عمر وایر را کم میکند. وایر اگر خراب شود ، برق را به خوبی به شمع نمیرساند و باعث ریپ زدن پژو پارس و پژو 405 میشود.

اگر قصد تنظیم موتور پژو پارس و پژو 405 را دارید تعویض شمع و وایر را فراموش نکنید.

کوئل

کوئل وظیفه ی تولید جرقه را دارد. دستور میزان تولید جرقه از ECU گرفته میشود.

کوئل قطعه ی مصرفی نیست و اگر درست استفاده شود سالیان سال کار میکند.

کوئل جریان برق را تا چند هزار آمپر تبدیل میکند و توسط وایر به سر شمع میرساند

تنظیم موتور پنج گاز چیست ؟ اگر خودروی شما عیبی داره که هیچ دستگاه دیاگی نشون نمیده دستگاه پنج گاز عیب یابی میکنه کلیک کن

تنظیم هوای ورودی برای تنظیم موتور پژو 405 و پژو پارس با موتور xu7

موتور xu7 پژو ۴۰۵ و پژو پارس از دریچه گاز سیمی بهره میبرد.

دریچه گاز های سیمی شامل قطعات زیر میباشد.

استپر

استپر وظیفه ی تنظیم هوای موتور را در حالت دور آرام دارد. کم بودن هوا و زیاد بودن هوا باعث بهم ریختن تنظیم موتور پژو پارس و پژو 405 میشود.

استپر با دستور ecu مسیر هوا را باز و بسته میکند.

برای بستن مسیر هوا نوک استپر به جلو حرکت میکند و برای باز کردن مسیر هوا نوک استپر به عقب برمیگردد.

باز بودن مسیر هوا باعث بالا رفتن مصرف سوخت پژو پارس و پژو 405 میشود.

خرابی استپر دور موتور پژو را بهم میریزد.

سنسور دریچه گاز چیست؟

سنسور دریچه گاز وظیفه ی تنظیم نسبت هوای ورودی به سوخت ورودی را دارد.

سنسور دریچه گاز با فشار دادن پدال گاز ، میزان زاویه ی باز شدن دریچه گاز را میسنجد.

میزان درجه ی باز شده ی پولکی دریچه گاز را محاسبه کرده و به ecu میفرستد.

ECU این اطلاعات را برای میزان پاشش سوزن های انژکتور استفاده میکند.

اگر مشکل خرابی سنسور دریچه گاز پژو 405 را داشته باشید ، نمیتوانید تنظیم موتور پژو 405 را انجام دهید.

خرابی سنسور دریچه گاز باعث بهم ریختن دور موتور پژو میشود.

امروزه از دریچه گاز برقی در خودروهای جدید استفاده میکنند که فاقد استپر و سنسور دریچه گاز است.

دیاگ کاران

  • مرکز تخصصی تنظیم موتور پژو 405
  • تون آپ و تنظیم موتور پژو پارس و پرشیا
  • تست کمپرس سنج ، دیاگ ، فشار بنزین با دستگاه
  • فلش و ریست ECU
  • تنظیم موتور پنج گاز پژو
  • کاهش مصرف سوخت 405 و افزایش شتاب خودرو

تهران – میدان آزادی – بزرگراه جناح – بعد از اولین پل عابر پیاده

 تعمیرگاه برادران کریمی

علی مرادزاده 09122404599

تنظیم موتور

آموزش تنظيم موتور پژو 405آموزش تنظیم موتور پژو پارسافزایش مصرف سوخت پژو 405بالا بودن مصرف پژو پارسبالا بودن مصرف سوخت پژو 405برنامه تنظیم موتور پژو 405تنظیم تایم موتور پژو 405تنظیم دور موتور پژو 405تنظیم دور موتور پژو پارسدلایل ریپ زدن پژو 405دليل ريپ زدن پژو 405دلیل ریپ زدن پارسدلیل ریپ زدن ماشین 405ریپ زدن خودرو پارسریپ زدن ماشین پارسریپ زدن ماشین پارس در دنده 2ریپ زدن ماشین پژو 405ریپ زدن ماشین پژو پارسریپ زدن موتور پارسعلت ریپ زدن 405علت ریپ زدن 405 روی گازعلت ریپ زدن پارس در حرکتعلت ریپ زدن پارس سالعلت ریپ زدن پژو 405علت ریپ زدن پژو 405 در حال حرکتعلت ریپ زدن پژو 405 دوگانه سوزعلت ریپ زدن پژو 405 روی گازعلت ریپ زدن پژو 405 هنگام روشن شدنعلت ریپ زدن پژو پارس در حرکتعلت ریپ زدن پژو پارس دوگانهعلت ریپ زدن پژو پارس سالعلت ریپ زدن ماشین پرشیاعلت ریپ زدن موتور پرشیاکاهش مصرف سوخت پژو 405کاهش مصرف سوخت پژو پارسنحوه تنظیم موتور پژو 405هزینه تنظیم موتور پژو 405هزینه تنظیم موتور پژو پارس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *