کامپیوتر خودرو مقادر پیش فرضی برای هر قطعه دارند. بعنوان مثال در حالت کار کردن درجا و سالم بودن تمام قطعات زاویه ی دریچه گاز باید صفر باشد و استپر روی عدد ۳۰ الی ۴۰ باشد.
اما مسائلی مانند خرابی استپر و یا مشکلات برقی خودرو باعث میشوند که پارامتر های از قبل تعیین شده خودرو موقتا تغییر کند. به عنوان مثال با خرابی استپر سنسور دریچه گاز زاویه دار میشود و استپر پارامتر بالاتری را روی دستگاه نشان میدهد.
حالا با تعویض قطعه مشکل خودرو حل نمیشود و در کنار این کار باید کامپیوتر با دستگاه دیاگ ریست شود تا پارامتر ها به مقادیر پیشفرض کامپیوتر برگردد. در خودروهای دوگانه سوز شرکتی برای جلوگیری از ضعیف شدن سنسور اکسیژن، هر ۶ ماه یکبار نیاز به ریست ECU است. نام دیگر ریست، فلش اشت
توجه داشته باشید که ریست کردن با پاک کردن خطا تفاوت دارند.
بیاد داشته باشید که:
هنگام ریست حتما ecu خودرو را درست اتخاب کنید.
هنگام ریست هیچ کار تعمیراتی انجام نشود.
ارتباط دستگاه با خودرو قطع نشود.
برای این کار نیازی به باز کردن ecu نیست و روی خودرو انجام میشود.
تفاوت دانلود و ریست
در دانلود تمام مقادیری که در داخل ECU تعریف شده پاک میشود و از اول تعریف میشود ولی در ریست فقط موارد خاصی ریست میشود.
سلام بردوستان ecuماشین پراید من مدل زیمنس و مدل 84 ماشین بدون عیب و چراغ چک یا چراغ دیگه نرمال کارمی کنه امامشکل من اینه که دستگاه دیاگ به ecu وصل میکنی ولتاژ میگیره و روشن میشه اما نمیتونه به برنامه پراید وصل بشه و ایتم ها را ببینه با ecuدست دوم چک کردم مشکلی نداشت احتمال داره اشکال با فلش رفع بشه
سلام
احتمال اینکه ecu باشه زیاده
اما قبل از فلش کردن ecu به باتریسازی مراجعه کنید که برق و دیتای سوکت را چک کند.