دلیل بالا بودن co در معاینه فنی | بالا بودن co در خودرو


بالا بودن co در معاینه فنی

co در معاینه فنی مانند گاز های دیگر در آزمون تست و بررسی میشود.

گاز co یا همان کربن مونوکسید یکی از گاز هایی است که از اگزوز خودرو خارج میشود.

مقدار این گاز در پارامترهای معاینه فنی بسیار مهم است.

بالا بودن این گاز باعث ایجاد دود مشکی میشود.

عدد مجاز گاز co در سایت معاینه فنی خودروهای بالای ساخت ۱۳۸۳ عدد 0.7 است.

این مقدار برای تمام خودروهای تولید داخلی و خارجی یکی است.

در سیستم معاینه فنی در خودروهای مدل ۱۳۸۴ به بالا چه پیکان داشته باشید چه پورشه باید co عدد ماکزیموم 0.7 باشد.

گاز co در اثر کامل نسوختن و یا خام سوزی بوجود میاید.

خام سوزی در خودرو میتواند سه دلیل داشته باشد.

  • کم بودن مقدار اکسیژن در زمان احتراق
  • کم بودن و تنظیم نبودن زمان احتراق
  • تنظیم نبودن مقدار سوخت 

بالا بودن co در خودرو

هر کدام از این عوامل میتواند مربوط به قطعات و یا سنسورهای خودروی شما باشد.

بعنوان مثال یکی از دلایل بالا بودن co در معاینه فنی میتواند غلیظ بودن مقدار ترکیب سوخت با هوا و جرقه باشد.

از سنسور های تاثیر گذار در مقدار ترکیب سوخت با هوا و جرقه میتوان از سنسور اکسیژن و سنسور مپ نام برد.

سنسور اکسیژن یا اکسیژن سنسور و یا لامبدا سنسور یکی از قطعات اصلی تنظیم موتور آلایندگی است.

سنسور اکسیژن بر روی اگزوز و قبل از کاتالیزور بسته میشود.

سنسور اکسیژن مقدار و نسبت دود خروجی را میسنجد.

نسبت به دود خروجی مقدار سوخت و اکسیژن ورودی تنظیم میشود. سنسور مپ یا همان سنسور فشار منیفولد روی منیفولد ورودی هوا نصب شده است.

سنسور مپ است که وظیفه دارد مقدار حجم هوای ورودی و دمای هوای ورودی را بسنجد.

سنسور مپ یا سنسور مف نقش مهمی در تنظیم آلایندگی دارند.

مقدار سوختی که با بنزین باید ترکیب بشود را میسنجد.

در خودروهایی که سنسور اکسیژن ندارند چگونه co در معاینه فنی تنظیم شود؟

خودروهای انژکتور امروزی دارای سنسور اکسیژن هستند.

ولی در تکنولوژی قدیم سنسور اکسیژن وجود نداشت و بجای آن تنظیم کرین وجود دارد.

اگر خودرو انژکتور باشد پیچ تنظیم co دارد که با کمک این پیچ و دستگاه چهار گاز مقدار دقیق تنظیم میشود.

ولی اگر سیستم خودرو جدیدتر باشد co با دیاگ قابل تنظیم است.

تنظیم کربن در نوع های مختلف قابل تنظیم است.

ولی دقت در تنظیم کربن برای معاینه فنی خیلی مهم است.

اگر همه ی قطعات خودرو سالم باشد چگونه co در معاینه فنی را کاهش دهیم؟

سالم بودن خیلی از قطعات سنسوری فقط و فقط با دستگاه باید تشخیص داده شود.

اما سلامت قطعات مربوط به آلایندگی خودرو فقط و فقط باید با دستگاه چهارگاز سنجیده شود.

در خیلی موارد میتوان با دستگاه چهار گاز عیب مربوط به آلایندگی را برطرف کرد.

اما باز هم راه حل دیگری هست که هزینه ی بالایی دارد آن هم استفاده از کاتالیزور است.

کاتالیزور فیلتری است که در اگزوز بسته میشود و گازهای سمی را به گاز های کم ضرر تبدیل میکند.

کاتالیزور بسیار گران است و پس از یک سال رانندگی خواصیت خود را از دست میدهد.

پیشنهاد ما برای شما استفاده از دستگاه چهار گاز میباشد.

چهار گاز با آنالیز گازهای خروجی از اگزوز میتوان به عیب خودرو پی برد.

از آنجایی که خودروی سالم آلایندگی کمتری دارد پس co در معاینه فنی نیز کاهش پیدا میکند.

با تنظیم موتور گاز های آلاینده کاهش پیدا میکند.

اما تشخیص اینکه چه کاری برای تنظیم موتور نیاز است وظیفه ی دستگاه چهار گاز است.

با تست چهار گاز از هزینه ها کاسته میشود.

مرکز تخصصی چهار گاز دیاگ کاران

تهران میدان آزادی بزرگراه جناح بعد از پل عابر پیاده تعمیرگاه برادران کریمی

کاهش co در معاینه فنی

کاهش hc در معاینه فنی

تنظیم لاندا معاینه فنی

تنظیم موتور چهار گاز

علی مرادزاده ۰۹۱۲۲۴۰۴۵۹۹

تنظیم موتور

Co دووCo مزدا 3بالا بود co زانتیابالا بودن coبالا بودن co 206بالا بودن co ef7بالا بودن co پرایدبالا بودن co پرشیابالا بودن co پژو ۴۰۵بالا بودن co پژو پارسبالا بودن co سمندبالا بودن co معاینه فنیبالا بودن co موتور ملیپایین آوردن co خودروتنظیم coتنظیم کربنتنظیم موتورتنظیم موتور معاینه فنیچهار گازراه های کاهش تولید coرفع بالا بودن co معاینه فنیروش کاهش co خودروشاگرد شوفرکاهش coکاهش کربن مونوکسید در معاینه فنیگرفتن معاینه فنی بدون کاتالیزور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *