تک کار کردن هیوندای شش سیلندر و چهار سیلندر

تک کار کردن خودروهای هیوندای

تک کار کردن خودروهای هیوندای


تک کار کردن هیوندای سواری

تک کار کردن عیبی است که در تمامی خودروها به وجود میاید و تک کار کردن هیوندای هم مشکل عجیبی نیست.

منتهی در خودروهای هیوندای برطرف کردن مشکل تک کار کردن موتور کار نسبتا پیچیده ای است.

این کار وقتی پیچیده تر میشود که خودروی هیوندای شما ۶ سیلندر باشد.

سه کار کردن و یا تک کار کردن هیوندای به چه معناست؟

تک کار کردن و یا سه کار کردن به این معنی است که یک و یا چند سیلندر درست کار نمیکنند.

از علائم تک کار کردن هیوندای لرزش موتور در اول حرکت است.

وقتی خودرو تک کار میکند ابتدا دستگاه دیاگ را وصل میکنیم و خطاها را چک میکنیم.

خطاهایی با کد های P0300 , P0301 , P0302 , P0303 , P0304 , P0305 , P0306 خطاهای مربوط به جرقه کوئل ها است.

در تلفظ انگلیسی به تک کار کردن و احتراق ناقص Misfire ( میس فایر ) میگویند.

خطای میس فایرینگ در حالت های مختلف معنی های مختلف دارد.

اگر در دستگاه دیاگ یک سیلندر خطا داشت، جرقه و پاشش سوخت آن سیلندر را چک کنید.

برای راحتر شدن کار میتوانید از این ترفتد استفاده کنید.

اگر بعنوان مثال خودروی شما سیلندر ۴ را خطا داشت، کوئل و سوزن و شمع سیلندر ۴ را با سیلندر ۱ جا به جا کنید.

اگر خطای سیلندر ۴ پاک شد و خطای سیلندر ۲ را زد، اشکال از کوئل، سوزن و یا شمع خودرو است.

اگر باز هم خطای سیلندر ۴ برگشت برق کوئل را توسط تستر تست کنید. اگر برق کوئل خم درست بود کمپرس سیلندر را چک کنید.

اما اگر خودرو هم زمان خطای چند سیلندر را زد چه کاری انجام دهیم؟

اگر خودرو خطای چند سیلندر را همزمان زد موضوع خیلی متفاوت است.

بعنوان مثال خطای سیلندر ۱ و سیلندر ۳ و سیلندر ۵ همزمان با هم برگشتند، تسمه تایم و یا زنجیر تایم خودرو را چک کنید.

استفاده از تست پنج گاز

با استفاده از تست پنج گاز، میتوان به عیب یابی خودروی هیوندای پرداختن.

برای حل مشکل تک کار کردن هیوندای بهتر است از روش تست پنج گاز استفاده کرد.

تست پنج گاز روش دقیقی برای تست و انالیز موتور خودرو است.

یکی از موارد تنظیم کننده ی موتور، زنجیر تایم یا تسمه تایم است.

تنظیم نبودن زنجیر تایم خودرو را از تنظیم در می آورد.

تایمینگ وظیفه ی تنظیم سوپاپ ها را بر عهده دارد.

تست و بررسی شیرهای برقی ocv و cvvt

شیر های OCV و CVVT را چک کنید و از تمیز بودن و سالم بودن آنها مطمئین باشید.

شیر های CVVT را در جای خود ببندید. جا به جا شدن شیر های CVVT خودرو را از تنظیم در می آورد.

نکته: کوئل های سیلندر ۱ و ۳ و ۵ در بلوک اول موتور یعنی عقب موتور زیر منیفولد هستند.

کوئل های سیلندر  ۲ و ۴ و ۶ جلوی موتور هستند.

نکته: فیلتر های شیر های CVVT و OCV را حتما تمیز کنید.

تنظیم موتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *