خاموش شدن خودرو با گرفتن کلاچ یا ترمز | افت دور موتور در لحظه ی ایستادن

خاموش شدن خودرو

خاموش شدن خودرو در لحظه ی ترمز کردن یا کلاچ گرفتن

خاموش شدن خودرو لحظه ی ایستادن و توقف میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. خاموش شدن با ترمز کردن ، کلاچ گرفتن اگر باعث افت دور موتور شود نشان دهنده ی عیب خاصی نسبت به سایر عیب های خودرو است.

حتی خاموش شدن خودرو میتواند دلایل مختلفی داشته باشد و حتی خاموش شدن در حالت های مختلف عیب های مختلفی را نشان میدهد.

دقت کردن به نوع خاموش شدن خودرو در حالت های مختلف عیب یابی را راحت تر میکند.

گاز هرز خوردن سمند EF7 موتور ملی و سمند LX چه دلیلی دارد؟ کلیک کنید

خاموش شدن خودرو چند نوع است؟

خاموش شدن ماشین به دو دسته ی کلی تقسیم میشود.

  • خودرو خاموش شود و با استارت زدن بلافاصله بدون ایراد روشن شود.
  • خودرو خاموش شود ولی با استارت زدن در همان لحظه روشن نشود.

 

خاموش شدن خودرو همیشه یکی از ترسناک ترین اتفاقات رانندگی بوده است.

خاموش شدن خودرو امکان دارد به قطعات مختلفی مربوط باشد. تعداد زیاد قطعات عیب یابی را سخت میکند.

علت گاز هرز خوردن پژو ۲۰۶ و رانا کلیک کن

معمولا تعمیرکاران راه آزمون و خطا را امتحان میکنند که اصلا اقتصادی نیست.

اما با چند سوال ساده خودتان میتوانید بسیاری از قطعات را تست کنید.

اگر راننده ی یک خودروی انژکتوری هستید حتما تا به حال به این مشکل بر خورده اید که در حین رانندگی، قصد توقف داشته اید و با فشار دادن پدال ترمز خودرو خاموش شود.

حتی امکان دارد در حین رانندگی وقتی قصد تعویض دنده کلاچ را فشار داده اید و خودرو خاموش شده است.

اما نکته ی قالب توجه این است که  بعد از خاموش شدن موتور ،  اتومبیل با اولین استارت خودرو روشن شده است.

وقتی با مشکل خاموش شدن خودرو هنگام ترمز کردن و کلاچ گرفتن مواجه شدید و همان لحظه استارت زدید و خودرو روشن شد عیب خودرو تا حدودی معلوم شده است.

این عیب میتواند الکترونیکی ، نرم افزاری و سخت افزاری باشد.

عیوب الکترونیکی تاثیر گذار در خاموش شدن خودرو لحظه ی توقف

همانطور که میدانید ولتاژ کاری خودروهای سواری 14 ولت است.

این به این معنی نیست که این ولتاژ حتما دقیقا باید روی 14 ولت باشد.

ولی ولتاژ کاری خودروها بین 13.5 تا 14.5 ولت در شرایط مختلف میتواند متغییر باشد.

علت خاموش شدن و گاز هرز خوردن تیبا کلیک کن

اما خودروهای انژکتوری به دلیل داشتن ecu کامپیوتری هستند و نیاید بیشتر از ولتاژ کاری تغییر کند.

نقص در باتری خودرو ، نقص در اتصال بدنه ، نقص در دینام و نقص در اتصالات دینام و باتری باعث نوسان ولتاژ کاری میشود.

درست نبودن ولتاژ کاری خودرو باعث افت دور موتور و افزایش دور موتور میشود.

کنترل یونیت خودرو یا همان ECU در زمان تغییر ولتاژ کاری عکس العمل نشان میدهد.

در هنگام خاموش شدن خودرو لحظه ی ایستادن و یا گاز هرز خوردن حتما با دستگاه ولتاژ کاری چک شود.

مشکلات نرم افزاری تاثیر گذار در افزایش دور موتور و یا افت دور موتور

در زمانی که خودرو مشکلات الکترونیکی ، نوسان ولتاژ و مشکلات سخت افزاری داشته باشد به ecu مشکلات نرم افزاری دچار میشود.

مشکلات نرم افزاری معمولا در اثر خرابی قطعات سخت افزاری و نوسان ولتاژ است اما بسیاری مواقع این نرم افزار دچار مشکل میشود.

نرم افزار بهم ریخته شده امکان دارد نیاز به فلش کردن و برنامه ریزی مجدد ECU باشد.

برنامه ی ECU در زمان معیوب بودن سیستم سخت افزاری خودرو کنترل یونیت از حالت پیشفرض یا default استفاده میکند.

تنظیم دور موتور پراید انژکتوری ، گاز خوردن پراید و خاموش کردن پراید کلیک کن

در این حالت امکان دارد خودرو دچار افت دور موتور و یا گاز هرز خوردن بشود.

برای خارج شدن از حالت پیشفرض نیاز به تنظیمات مجدد ای سی یو است که با دستگاه انجام میشود.

مشکلات سخت افزاری و معیوب بودن سنسور های خودرو دلیل خاموش شدن خودرو هنگام ترمز کردن و کلاچ گرفتن

قطعات مختلفی نقش در تنظیم کردن هوای ورودی در حالت idle یا همان درجا کار کردن خودرو دارد.

برای تنظیم کار کردن خودرو در حالت درجا خودرو قطعات مختلفی دارد.

ترکبیب نسبت سوخت به هوا و جرقه در خودروهای کاربراتوری کاملا دستی انجام میشد.

این نسبت ها در شرایط جوی آب و هوایی مختلف باید مجدد تنظیم میشد.

اما در خودروهای انژکتوری با وجود سنسورهای مختلف خودرو در لحظه و در هر شرایط آب و هوایی ECU این نسبت را تنظیم میکند.

به همین علت به خودروهای انژکتوری خود تنظیم هم میگویند.

اما این تنظیم کار کردن خودرو در حالت درجا به شرطی است که عملگرها و سنسور ها سالم باشند.

چه قطعاتی در خاموش شدن خودرو لحظه ی ایستادن و در حالت درجا کار کردن تاثیر گذار هستند؟

قطعاتی که در خاموش شدن خودرو هنگام ترمز کردن و کلاچ گرفتن تاثیر گذار هستد بیشتر مربوط به قطعات تنظیم هوا هستند.

استپر تاثیر گذار ترین قطعه در خاموش کردن خودرو در حالت توقف

استپر موتور شیر برقی است که روی دریچه گاز نصب شده است.

استپر موتور و یا موتور پله ای دارای شفتی است که با باز و بسته شدن راه هوا را باز و بسته میکند.

استپر موتور با فرمان ECU مسیر هوا را باز و بسته میکند.

باز ماندن راه هوا باعث گاز هرز خوردن خودرو و بسته ماندن موتور پله ای باعث خاموش شدن خودرو در حالت درجا میشود.

برای خرید استپر زیمنس ترکیه ای کلیک کن

عیب خودرو اگر خاموش شدن خودرو هنگام ترمز کردن باشد میتواند ایراد از تنظیم هوا در حالت درجا باشد.

در این حالت خاموش شدن خودرو لحظه ی ایستادن به علت افت دور موتور است.

این علائم نشان دهنده ی خرابی استپر خودرو است.

استپر خودرو وظیفه دارد وقتی شما پدال گاز را رها میکنید، دور موتور را زیر عدد یک بین ۷۵۰ تا ۸۵۰ نگه دارد.

علائم خرابی استپر

1. در هنگام رانندگی با فشار دادن پدال ترمز و ایستادن خودرو، موتور خودرو خاموش میشود.

2.گاز خوردن بی مورد خودرو در حالت درجا مخصوصا زمانی که پدال کلاچ را فشار میدهید و یا وقتی که درحا می ایستید.

3.خاموش شدن ناگهانی خودرو هنگام فشردن پدال کلاچ و یا زمان تعویض دنده

4.خاموش کردن خودرو زمانی که خودرو سرد است مخصوصا اول صبح در حالت ساسات

5.گاز خوردن خودرو هنگام تعویض دنده و هنگام روشن کردن کولر خودرو

روش اصولی تعویض استپر موتور

برای تعویض استپر التدا خوددو را خاموش میکنیم بعد سوکت استپر را با احتیاط کامل از استپر جدا میکنیم.

معمولا پیچ استپر با پیچ گوشتی چهار سو و یا با پیچ گوشتی های ستاره ای نمره ی ۲۰ یا همان T20 باز میشود.

داخل استپر و دریچه گاز را با اسپری مخصوص تمیز کرده، و استپر جدید را جایگزین استپر قدیمی میکنیم.

بعد از تعویض استپر ۴ بار سوئیچ را باز و بسته میکنیم تا استپر در محفظه ی خود تنظیم شود.

خودرو را روشن کنید.

اگر مشکل حل نشد ecu خودروی شما نیاز به ریست دارد که باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

از بهترین کارخانه های تولید استپر میتوان به شرکت ایران کاربرات ، کروز ، زیمنس، سانس بوز اشاره کرد.

سنشور فشار منیفولد و یا مپ سنسور

سنسور فشار منیفولد و یا مپ سنسور وظیفه ی اندازه گیری دمای هوای منیفولد و فشار هوای متراکم شده در منیفولد را دارد.

مپ سنسور در هر لحظه میزان تراکم هوا را در داخل منیفولد میسنجد و به ECU ارسال میکند.

کامپیوتر خودرو هم این اطلاعات را برای پاشش سوخت استفاده میکند.

اگر مپ سنسور اطلاعات درستی ارسال نکند ، سوخت داخل محفظه ی احتراق بیشتر و یا کمتر ارسال میشود که باعث خاموش شدن خودرو میشود.

53 thoughts on “خاموش شدن خودرو با گرفتن کلاچ یا ترمز | افت دور موتور در لحظه ی ایستادن

  1. آرمین says:

    همه ی مواردو گفتید الا باتری ماشین ….دوستان من ماشینم رانا هست …صبح که میرفتم سر کار روشن میشد ولی بعد اینکه ماشینو پارک میکردم و دوباره روشنش میکردم اگه دور موتورو با گاز ندادن میاوردم پایین ماشین خاموش میشد و به سرعت دور موتور میومد پایین … اول بردم مکانیکی گفت استپر باید عوض شه پنج تا استپر عوض کردم با مارکای مختلف درست نشد …بعد بردم پیش تون اپ کار دیاگ زد نشون نداد فلش کرد درست نشد …طرف گفت با ecu عوض شه فکر کنید ecu رو میخواست عوض کنه باید کم کم 800 تومن پیاده شی تازه طرف ادعا میکرد 20 ساله تو ایران خودروه و … یجا دیگه بردم گفت سنسور گاز باید عوض شه …یجا دیگه بردم گفت باید منیفولاتو عوض کنمو موتور باز بشه و و و و…همشون دونسته یا ندونسته راه حلای عجیب غریب میدادن ولی خودم حس میکردم از باتری تا اینکه بردم پیش یه باطری ساز که دستگاه وصل کرد گفت باطریت ظاهرا سالمه ولی باید باطری باز کنن ببرن بزنن تو دستگاه بزرگی که تو مغازشونه که بعد این کار فهمیدیم باطری خراب شده …خلاصه خوب شد به حرف هیچکدومشون گوش نکردم و بیشتر از عوض کردن استپر و یه فلش کردن هزینه نکردم ماشین شد مثل روز اول …البته اینم بگم 206 و رانا اینا معمولن اینطورین که اگه باتریشونم خراب باشه صبح استارت میخورن و اینکه شاید دور موتورتونم بره رو 3 4 در حالت عادی که دینام باتریو شارژ کنه ولی ماشینای دیگه مثل پرایدو … شاید دیگه استارتم نخورنو روشن نشن ….خلاصه اول از سلامت باتری مطمئن شید و تا چند جا نبردید حتی به اشنا هم اعتماد نکنید .

    • توحید says:

      با سلام
      درجواب دوستمون که ماشین رانا داشتن باید بگم در خودروهایی که سیستم مالتی پلکس دارن ولتاز باتری نباید از 10.5 پایینتر بیاد وگرنه ماشین با افت ولتاز مواجه میشه و در هر حالتی باشه خاموش میشه مهم نیست در حال حرکت باشه یا درجا بایسته. ضمنا در اولین مودرد خودروهای غیرمولتی پلکس برق رله دوبل رو هم چک کنید . چون برق خودرو از رله تامین میشه.و با گرم شدن بعضی مواقع قطع میکنه. قبل از اینکه اجازه بدید تست موتوری قطعه تعویض کنه مجبورش کنید تا وضعیت سوکت استپر موتور رو چک کنه چون بیشتر مواقع گاز خوردن ماشین با سرویس دریچه گاز و اصلاح سوکت هایی که گشادشدگی دارن برطرف میشه و نیازی به تعویض قطعه نیست.بنده خودم تست موتور کارمیکنم و زیاد اومدن وگفتن که استپر عوض کردیم و حل نشده و نهایتا با یه اصلاح سوکت رفع ایراد شده.
      با تشکر از اهالی فن.

  2. Ali says:

    سلام.
    واسه ماشین بنده هم که ۲۰۶ تیپ ۵ هست دقیقا همین مشگل بوجود اومد. با کلاچ گرفتن سریعا دور موتور میفتاد و خاموش میکرد یا با چند بار استارت زدن روشن نمیشد. البته بعضی روزها خوب بود. استوپر عوض کردم فایده نداشت. در نهایت متوجه باطری ساز چک کرد با دستگاه و مشکل از باطری بود. گول اون چراغ سبز رو نخورید. مشکل با تعویض باطری حل شد.

  3. حسین نصیری says:

    سلام خدمت دوستان عزیز
    من امروز میخوام یه تجربه که در مورد خاموش شدن خودرو ریو روی دست اندازیها و یکباره گاز دادن و ریپ زدن و … برای شما توضیح بدم شاید این مشکل رو خودرو شما هم داشته باشه
    بنده تعمیر کار نیستم ولی تجربه ای که کسب کردم روی ماشین خودم بسیار عالی جواب داد
    من اول استپر عوض کردم فرقی نکرد ، بردم تعمیر گاه دستگاه گذاشت گفت سنسور میل بادامک خرابه اونم عوض کردم تاثیری نداشت ، دریچه گاز یا همون ساژم پتانسیمتر تعویض شد اونم بی تاثیر بود ،تا اینکه بالاخره با کلی مخارج تعویض رفتم سراغ پمپ بنزین و مغزی پمپ رو برداشتم با یه مغزی پراید که قیمتش هم 35 هزار تومان بود عوض کردم باور تان نمیشه من احساس کردم ماشین تازه از کمپانی بیرون اومده !!!مدل ماشین هم 86 هست
    در ضمن تعویض پمپ هم راحته یک ساعت بیشتر وقت نمیگیره
    صندلی عقب باز میشه یه صفحه که 4 تا پیچ داره ،سوکت تغذیه و …
    ممنونم که وقت صرف کردید !

  4. شايان says:

    سلام
    من یه 206 تیپ 5 مدل 95 دارم.از حدود 40 هزار کیلومتری که ماشینو بردم که کیلومترشو بیاره پایین ماشینم دچار همین مشکل شد.گاهی اوقات خوبه اما گاهی وقتا تا کلاچ میگرم ماشین خاموش میشه.الان کیلومتر ماشین 67 هزارتاست. 6 هزاتاقبل که شمع و وایرو عوض کردم خودبخود درست شد.اما الان باز دوباره شروع شده.استپرو عوض کردم، دریچه گازو تمیز کردم، چند بار کلا برنامه ECu رو نمایندگی آپدیت کرده اما نشده.ولتاژ باتری ماشین در حال خاموش بوده 12.6 هست و در حالت روشن بودن حدود 13.7. دیگه واقعا خسته شدم.به نظرتون اشکال از باتری هست؟ یا مشکل دیگه ای داره؟

  5. حمید says:

    سلام
    این ایراد خاموش شدن، هنگام ترمز، میتونه به صافی بنزین یا پمپ بنزین هم ربط داشته باشه؟
    ماشین من پرایده و این مشکل براش پیش اومده. تا ترمز میگیرم ماشین خاموش میشه. تو ترافیک کلافم میکنه، باید همش نیم کلاج برم

  6. صادق@@ says:

    با سلام علت اینکه وقتی کولر بگیرم و سر دست اندازها و چهار راهها. بخوام دنده عوض کنم ماشبنم خاموش میشه چه هست.کلافه شدم
    هم شمع هم سوزن انژکتور و هم ecuریست کردم کلی خرج کردم جواب نگرفتم لطفا راهنمایی کنید.مرسی

      • صادق@@ says:

        ممنون.آیا لازمم هست بعد از اینکه استپر عوض کردم. دیاگ هم بزارم روش؟

      • صادق@@ says:

        ممنون.آیا لازمم هست بعد از اینکه استپر عوض کردم. دیاگ هم بزارم روش؟
        ممنون از راهنمایی تون
        ۲سوال زیر هم راهنمایی بفرمایید
        ۱-علت صدای پِت پِت از اگزوز میتونه چه باشه؟(سوزنهای انژکتور؛شمع و وایر شمع عوض کردم.مدل ماشینم پارس ۹۲هست)
        ۲-بعضی مواقع(همیشه نه) فقط زمانی که کولر بگیرم چه تو شهر و چه تو جاده ی اصلی هرازگاهی ماشین آمپر میاره و چراغ آمپر و چراغ استُپ روشن میشه کولر که خاموش کنم بعدش چراغ امپر و استپ خاموش میشه
        لطفا راهنمایی بفرمایید
        ترموستات ۷۵هم روش هست

  7. صادق@@ says:

    با سلام
    ممنون از راهنمایی قبلی.
    دوتا سوال زیر هم راهنمایی بفرمایید
    ۱- علت اینکه از اگزوز صدای پِت پِت میاد میتونه چه باشه(شمع و وایر شمع و سوزن انژکتور هم عوض کردم.ماشینم هم پارس مدل ۹۲هست)
    ۲-بعضی مواقع(همیشه نه) که تو جاده اصلی باشم و هنگامی که فقط کولر گرفته باشم ماشین آمپر میاره و چراغ آمپر روشن میشه؛کولر که خاموش کنم چراغ آمپره هم خاموش میشه علتش چه هستـ؟
    ممنون از راهنماییتون

  8. حامد کشاورز says:

    خدا پدرتون رو بیامرزه….. اشکال از باطری هست و بس… فقط باطری رو عوض کنید

  9. فرزاد says:

    سلام
    من تیبا مدل 93 دارم که وقتی کلاج رو قبل از مانع میگیرم دور موتور میاد رو نیم و دوباره به حالت عادی برمیگرده ،دو بار هم استپ موتور رو تعویض کردم ولی درست نشد . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  10. احمد says:

    سلام
    تیبا ۹۴ دارم چند روز پیش به محض گرفتن کلاچ وترمز ماشین خاموش شد این کار چند بار پشت سر هم افتاد . ولی با یک استارت روشن میشه . زمانی که ماشین سرده مشکلی ندارد . ممنون میشم راهنمایی کنید.

  11. محمدحميدصادقي says:

    سلام پرایدصبادوگانه شرکتیسربالایی قدرتش کمه ولی کفی مشکلی ندارد

  12. علی موسوی says:

    سلام تیبا دوگانه 95 دارم بیست روزی هست کلاچ میگیرم برا معکوس خاموش میشه بعد تک استارت روشن میشه بیشتر روی گاز بعضی وقتها هم روی بنزین . به توصیه نمایندگی و چندتا تعمیرکار استوپ عوض کردم ریستecu هم انجام دادم حتی به توصیه یکی از دوستان که تجربه همچین مشکلی داشت کویل عوض کردم هنوز مشکلم حل نشده ممنون میشم کمک کنید

  13. علی موسوی says:

    فقط اینو اضافه کنم از زمانی که موتور رو شستشو دادم این مشکل پیش اومده ممنون میشم زودتر کمکم کنید خیلی ضروریه

  14. عباس صداقتی says:

    سلام
    من ماشینم 405 هستش
    رو بنزین هیچ مشکلی نداره رو گاز وقتی میخوام یه عنوان مثال سرعت گیر و رد کنم یا شل کنم سرعتو ی خورده ماشین خاموش میشه فقط رو “گاز” این مشکل وجود داره

  15. اEiii says:

    سلام
    ماشین من ٢٠۶ تیپ دو
    تو سر بالایی هل میشم و چند بار خاموش میکنم
    میخواستم ببینم چیکار کنم که خاموش نشه،و چقدر ب ماشین فشار میاد؟!

  16. mi.p says:

    سلام ماشین من 206 تیپ 3 هست و الان مدتیه بعد از استارت زدن و حرکت کردن وقتی کلاج رو میگیرم تا ترمز رو فشار میدم ماشین خاموش میشه و دوباره استارت میکنم سریع روشن میشه چند دفعه اینطور میشه و بعدش بدون مشکل روشن میمونه میشه بگین دلیلش چیه در ضمن ماشین دریچه گاز برقیه و استپر نداره

    • میلاد لللللل
      میلاد لللللل says:

      سلام این مشکل توی این مدل ها طبیعی هه
      سنسور اکسیژن شمع وایر و انژکتور ها را سرویس کنید تا یه حدی بهتر میشه ولی در کل صبح ها باید یک دقیقه درجا کار کنه و بعد راه بیوفتید

  17. معین says:

    سلام من وقتی دنده پر میکنم و کلاژ رو میگیرم ماشینم خواموش میشه ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۳ کسی میدونه مشکل کجاست؟

  18. علی علیزاده says:

    من وقتی ترمز میگیرم یا کلاچو میگیرم دور موتور میاد روی نیم بعد میره بالا بعضی وقتا خاموش میشه صب هم کی میخام ماشینو گرم کنم دور موتور هی بالا پایین میشه چن بار استپ موتور عوض کردم شمع وایر عوض کردم سنسور اکسیژن عوض کردم ECU رو هزار بار دادم تست رله دوبلم عوض کردم شبیه سازم نصب کردم ولی بازم ایراد میده

  19. رضا says:

    من ماشینم 405 مدل 87 است تقریبا یه سالی میشه وقتیدر ترافیک کلاچو میگیرم در حالت نیم کلاج، دور موتور میاد روی نیم می استه بعد از 30 ثانیه میره بالا، صبح هم کی میخام ماشینو گرم کنم دور موتور هی بالا پایین میشه استپ موتور عوض کردم شمع وایر عوض کردم ولی بازم ایراد رفع نشده.

  20. وحید حاتمی says:

    این مشکل خاموش شدن ماشین وقت معکوس برا من پیش امد به استپر ربطی نداشت با تعویض شمع درست میشه

  21. علی says:

    با سلام من یه ال۹۰ دارم مدتی است که دو تا مسکل داره درهنگامی که سرعت کم می کنم بعد از ترمز وگرفتن پدال کلاچ خاموش میشه ودر دن ه یک همگام حرکت گاز نمی خوره استپر موتور هم عوض کردم جواب نداده مکانیک می فرمایند استوپر موتورها اصلی نیستن درسته یا نه باتشکر

    • میلاد لللللل
      میلاد لللللل says:

      سلام
      متاسفانه اکثر همکاران من برای تعمیرات ال ۹۰ مانند سایر خودروها عمل میکنند. برای تعمیرات ال ۹۰ باید به پارامترها روی دستگاه دیاگ توجه بیشتری کرد.

  22. مجید says:

    سلام ماشین من یه پژو ۴۰۵ مدل ۸۷ هستش وقتی که کولر میگیرم هنگام دنده عوض کردن وقتی ماشین رو بنزینه خاموش میشه دیگه کلافه شدم هر کار میکنم خوب نمیشه راهنمایی کنید لطفا

  23. محمد says:

    سلام وقت بخیر .خودروی بنده تیبا 2هستش.ماشین توی حالت سرد مشکلی نداره ولی وقتی یه بیست دقیقه کار میکنه توی ترافیک یا …کلاچ میگیریم یهو دورموتور میاد پایین و خودرو خاموش میشه .نظرات قبلی خوندم ولی دوستان وقتی مشکلشون حل شده دیگه نیومدن بگن علت عیب چی بوده که ما هم از تجربشون استفاده کنیم .با تشکر از سایت خوبتون.

  24. حسین says:

    با سلام من یه روا سال مدل 89 تک گانه دارم موقع گرفتن کلاچ خاموش میشه قبلا بعضی وقت ها درست میشد خودبه خود
    ولی الان همیشه خاموش میشه.
    هیچ کس دردشو پیدا نکرده
    از استپر و باتری و دینام و دریچه بنزین و پمپ وECUو سیم اتصال و… همشو چک کردن یا تعویضش کردن ولی درست نشده و ماشین هیچ خطایی نشون نمیده که بفهمن مشکل از کجاست
    ممنون میشم که راهنمایی کنین.

  25. بهمن says:

    با درود و احترام
    من ال 90 مدل 96 دارم. در زمان روشن بودن کولر در حین گرفتن کلاج موتور خاموش کرد. لازم به ذکره تا الان 2 بار این اتفاق افتاده . با خاموش کردن کولر و با تک استارت موتور روشن شد و دیگه این حالت پیش نیومد و موتور خاموش نکرد.
    لازمه بگم مصرف سوخت ماشین بالاست آیا میتونه از استپر باشه یا اینکه باید دیاگ بزنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین

  26. قوامی says:

    سلام. وقتتون بخیر. من سمند ef7مدل 95دارم. چند وقت کولر میگیرم ترمز میزنم دور موتور شلاقی میاد زیر 10میخواد خاموش بشه و البته بعضی اوقات خاموش هم میشه و اگر خاموش نشه دور موتور میره بالای 10برمیگرده جای استانداردش. روی کولر شدیده و وقتی چراغ هارو هم روشن میکنم با شدت کمتر اتفاق میوفته در حالت خاموشی چراغ یا کولر همه چیز درسته. کسی هم سر در نمیاره. تشکر

  27. حامد says:

    سلام. تیبام مدل 94 دارم. مدتیه که وقتی کلاج میگیرم یا در حالت درجا دور موتور پایین میاد و ماشین میخواد خاموش بشه بعضی وقتها هم خاموش میشه. وقتی کولر روشن میکنم این مشکل بیشتر میشه. البته بلافاصله بعدش که روشن میکنم اکثر مواقع مشکل نداره یا اینکه بعد از چند دقیقه دوباره همون طور میشه. یه توضیح هم بدم اینکه، در حالت عادی وقتی ماشین استارت میخوره و روشن میشه معمولا باید دور موتور تا حدود 2.5 بالا بیاد و بعد نرمال بشه، اما از وقتی این مشکل بوجود اومده زمانهایی که بعد از استارت دور موتور بالا نمیره و بلافاصله زیر یک می ایسته، بعد از کمی حرکت این مشکل خودشو نشون میده. لطفا راهنمایی بفرمایید که مشکل از کجاست. ممنون

  28. علی says:

    با سلام آقا من ۲۰۶ تیپ دو دارم موقعی که از ماشین کولر نمیگیرم مشکلی تو حرکت نداره ولی موقعی که کولر میگیریم تو دس انداز موقع دنده کم کردن یا ایستادن موقعی که کلاج میگیرم ماشین خاموش میشه ولی با تک استارت باز روشن میشه لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *