کم کردن آب رادیاتور پژو 206 و 207 و رانا | نشتی آب رادیاتور 206 از کجاست

کم کردن آب رادیاتور پژو 206 و 207 و رانا | نشتی آب رادیاتور 206 از کجاست

کم کردن آب رادیاتور پژو 206 و 207 و رانا | نشتی آب رادیاتور 206 از کجاست


کم کردن آب رادیاتور پژو 206

کم کردن آب رادیاتور پژو 206 از مشکلات رایج این خودرو است. برای حل مشکل کم کردن آب 207 و 206 باید دنبال نشتی آب گشت.

همانطور که میدانید آب در سیستم خنک سازی موتور خودرو نقش مهمی دارد.

اما در خودروهای ساخت پژو این موضوع بسیار حساس تر است.

در خودروهای پژو دمای شروع به کار فن خنک کننده ی رادیاتور ۹۷ درجه ی سانتی گراد است.

این میزان دما به دلیل اینکه نزدیک به دمای جوش آب است، اصطحلاک قطعات را بیشتر میکند.

مشکلی که معمولا در خودروهای پژو پیش میاید وقتی آب رادیاتور پژو 206 کم میشود هوا گرفتن سیستم خنک کننده ی رادیاتور است.

اگر در خودروهای پژو رادیاتور هوا بگیرد سنسور دمای آب و یا فشنگی آب نمیتواند دمای آب رادیاتور را درست تشخیص دهد.

این تشخیص غلط باعث میشود که فن خنک کننده در دمای درست کار نمیکند.

به موقع کار نکردن فن رادیاتور ، هوا گرفتن رادیاتور خنک کننده باعث سوختن واشر سرسیلندر خودرو میشود.

کم کردن آب 207 و 206 دو دلیل میتواند داشته باشد.

بخار شدن آب رادیاتور

نشتی آب رادیاتور

کم کردن آب رادیاتور به میزان فاصله ی هفت الی ده روز به میزان یک استکان طبیعی است.

اما کم کردن بیش از این اندازه و در فاصله ی زمانی کمتر نشان از نشتی آب و یا بخار آب غیر عادی است.

پیدا کردن نشتی رادیاتور نیاز به کمی دقت و حوصله دارد.

برطرف کردن مشکل کم کردن آب رادیاتور پژو 206

برای برطرف کردن مشکل نشتی آب رادیاتور باید قطعات مختلف مثل شلنگ ها و اتصالات چک شوند.

اما بعضی از قطعات معمولا بیشترین نشتی را نسبت به قطعات دیگر دارند.

درب منبع انبساط و یا درب رادیاتور

‌درب منبع انبساط در خودروهای 206 , 207 و رانا و درب رادیاتور در خودروهای با موتور TU5 معمولا خرابی های خاص خودشان را دارند.

معمولا در زمان ایستادن نشتی آب از درب رادیاتور بیشتر معلوم میشود.

شلنگ منبع انبساط به رادیاتور در 206 , 207 و رانا

شلنگ منبع انبساط به رادیاتور یک شلنگ باریک و نازک است که بارها دیده شده مشکل  کم کردن آب رادیاتور پژو 206 از  همین قطعه بوده است.

شلنگ منبع انبساط از دو طرف بصورت خاری وصل میشود و به کمک یک اورینگ از نشتی آب جلوگیری میکند.

اما با افزایش اجناس تقلبی در بازار شلنگ ها هم کیفیت خود را از دست دادند.

تعمیرکاران برای حل این مشکل با راه حل ابتکاری مقدار کمی چسب مزدا به دو سر شلنگ میزنند و مشکل حل میشود.

شکستگی و اتصال شلنگ پایین منبع انبساط

همانطور که میدانید سیستم خنک کننده ی رادیاتور خودروهای پژو مدار بسته است و آب با فشار زیادی در چرخش است.

منبع انبساط محل استفاده از آب اضافی و محل تخلیه ی آب اضافه در مواقع مختلف است.

این منبع پلاستیکی است و دو شلنگ به این منبع وصل شده است.

شلنگ پایین منبع انبساط امکان دارد از اتصال به منبع نشتی داشته باشد و یا خود منبع به مرور زمان شکستگی کوچکی داشته باشد.

همین شکستگی کوچک باعث نشتی آب میشود.

نشتی رادیاتور آب یکی از دلایل کم کردن آب 207 و 206

رادیاتور آب در جلوی موتور قرار دارد و همیشه در آن آب در حال خنک شدن است.

رادیاتور از جنس آلمینیوم است و در کناره های آن از اتصالات پلاستیکی استفاده شده است.

گاهی پیش میاید که از اتصالات رادیاتور و از بین پرس های رادیاتور آب نشتی کند.

حتی امکان دارد به رادیاتور ضربه خورده باشد و از یک سوراخ ریز آب رادیاتور نشت کند.

در رادیاتور حتی زنگ زدی هم به مرور زمان باعث سوراخ شدن رادیاتور میشود.

فرسوده بودن شلنگ های آب رادیاتور و اتصالات آن

سیستم آب رادیاتور پژو 206 دارای سه شلنگ متصل شده است.

شلنگ های متصل به رادیاتور هر کدام به یک قطعه متصل هستند.

شلنگ بالای رادیاتور به پوسته ی ترموستات متصل است.

از اتصال و جنس شلنگ و از سالم بودن پوسته ی ترموستات و آب بندی اتصال پوسته ترموستات به بدنه موتور اطمینان حاصل کنید.

یک شلنگ به منبع انبساط متصل است. اتصالات آن شلنگ هم بررسی شود.

شلنگ پایین رادیاتور به یک سه راهی پلاستیکی مشکی رنگ متصل است.

معمولا از سه راهی و اتصالات آن نشتی آب پیدا میشود.

نشتی آب از پیچ هوا گیری

همانطور که میدانید آب رادیاتور پژو 206 نیاز به هواگیری دارد.

این هواگیری با دو عدد پیچ انجام میشود.

یک پیچ زرد رنگ در نزدیکی ترموستات است و پیچ دیگر نزدیک شلنگ های بخاری است که روی شلنگ کار گذاشته شده است.

این پیچ هم شکل پیچ سر والف لاستیک است. جنس آن پلاستیک و رنگ آن مشکی است.

گاهی پیش میاید که از پیچ های هواگیری آب نشتی کند‌.

رادیاتور بخاری دلیل کم کردن آب رادیاتور پژو 206

رادیاتور بخاری قطعه ای است که از گرمای آب رادیاتور برای گرم کردن داخل کابین استفاده میشود.

این قطعه از اصلی ترین قطعات بخاری است.

رادیاتور بخاری پشت داشبورد بین راننده و سرنشین جلو قرار دارد.

رادیاتور بخاری امکان دارد در جای پرس و یا اورینگ بخاری نشتی داشته باشد.

خواندنی های ماشینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *