واشر سرسیلندر چیست؟

واشر سرسیلندر چیست؟

واشر سرسیلندر چیست؟

چرا واشر سرسیلندر میسوزد؟

سوختن واشر سرسیلندر چه ضرر هایی دارد؟

روغن در موتور خودرو وظیفه ی روانکاری موتور و آب هم وظیفه ی خنک کردن موتور را بر عهده دارد. آب و روغن از منافذ بسیار باریک و نزدیک هم رد میشوند. واشر سرسیلندر که بین بلوک سیلندر و سرسیلندر قرار دارد که وظیفه ی آب بندی بین روغن و آب را دارد که این دو باهم مخلوط نشود. این واشر بر اثر دمای زیاد از بین میرود و یا به اصطلاح میسوزد. وقتی این واشر میسوزد دیگر قابلیت جداسازی مجرای آب و روغن را ندارد و به اصطلاح میگویند خودرو آب روغن قاطی کرده است.

وقتی آب با روغن مخلوط شود قطعات آهنی خودرو زنگ میزند که این قطعات، میتواند اجزای اصلی موتور باشد.

علت های سوختن واشر سرسیلندر:

داغ شدن و گرم شدن بیش از حد و جوش آوردن آب رادیاتور

زیاد کار کردن با گاز ال پی جی و سی ان جی

استفاده از تینر داخل باک

خوب آب بندی نشدن واشر سر سیلندر و جنس واشر سرسیلندر

از کجا بفهمیم خودروی ما واشر سرسیلندرسوزانده است؟

ماشین دود سفید میکند مخصوصا صبح ها

کم آوردن ماشین

بد روشن شدن خودرو مخصوصا صبح ها

شلنگ های آب باد میکند.

صدای آب داخل اتاق خودرو میآید.

درب مخزن روغن را باز کنید اگر نسکافه ای باشد واشر سرسیلندر سوخته است.

جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر:

آب رادیاتور را به موقع چک کنید.

اگر خودرو ی شما پژو است هواگیری را فراموش نکنید.

اگر خودرو جوش آورد با کمال خونسردی کاپوت خودرورا باز کنید خودروی خود را خاموش کنید و هر یک دقیقه پنج ثانیه خودرو را روشن بگذارید. آرام آرام آب بر روی رادیاتور بریزید و بعد از خنک شدن به آرامی در رادیاتور را باز کنید. با این کار از آب شدن پیستون جلوگیری میکنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *