گاز نخوردن کوییک اتوماتیک و ساینا اتوماتیک

گاز نخوردن کوییک اتوماتیک و ساینا اتوماتیک

گاز نخوردن کوییک اتوماتیک و ساینا اتوماتیک


علت گاز نخوردن کوییک اتوماتیک و ساینا اتوماتیک

در خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک بارها دیده شده که با فشار دادن پدال گاز ، خودرو هیچ عکس العملی نشان نداده و گاز نمیخورد.

این مشکل حتی بعضی مواقع در حین رانندگی به قدری میتواند آزار دهنده باشد که حتی خطرات بسیاری را در رانندگی ایجاد میکند.

این مشکل در بسیاری از خودرو ها حتی از لحظه ی تولید وجود دارد و در بعضی موارد ربطی به قطعات مصرفی خودرو ندارد.

آموزش تنظیم موتور ساینا و کاهش مصرف سوخت تیبا و ساینا

چک کردن خودرو با استفاده از دستگاه مخصوص دیاگ کوییک

دستگاه دیاگ کوییک و دیاگ ساینا اتوماتیک با ساینا و کوییک معمولی کمی متفاوت است.

منظور ما از متفاوت بودن خود سخت افزار دستگاه نیست و این موضوع در تفاوت برنامه ی مخصوص کوییک و یا ساینا ی اتوماتیک است.

چون با نرم افزار مخصوص خود این خودرو عیب معلوم میشود.

برای اینکه متوجه بشیم علت گاز نخوردن کوییک از کدان قطع ی خودرو است دستگاه دیاگ را به خودرو متصل کرده و خطاهای سیستم را چک میکنیم.

بعد از چک کردن خطاها پارامترهای خودرو باید درست باشند.

کوییک گاز نمیخوره؟ باطری و دینام رو چک کنید.

اگر در خودروهای ساینا و کوییک اتوماتیک با مشکل کپ کردن و گاز نخوردن مواجه شدید باطری خودرو رو چک کنید.

نوسان در سیستم تامین ولتاژ سیستم میتواند باعث ایجاد اخلال در سیستم درچه گاز برقی و یا پدال برقی خودرو شود.

خودرو باید در حالت روشن 14 ولت و در حالت خاموش 12 ولت ولتاژ داشته باشد.

کمتر بودن و یا بیشتر بودن ولتاژ باعث تداخل در دریافت و ارسال سیگنال میشود.

خرابی فشنگی آب یکی از دلایل کپ کردن ساینا و کوییک

فشنگی آب وظیفه ی اندازه گیری دمای آب رادیاتور را دارد.

خودرو با توجه به دمای آب رادیاتور پاشش سوخت را تنظیم میکند.

فشنگی آب یا همان سنسور دمای آب دمای آب رادیاتور را پس از اندازه گیری به ECU ارسال میکند.

کامپیوتر خودرو با توجه به دمای آب به دریچه گاز دستور ساسات کردن و یا بستن دریچه گاز را میدهد.

ساسات کردن به حالتی گفته میشود که خودرو در حالت سرد کار میکند.

اگر سنسور دمای آب معیوب باشد باعث ایجاد اختلال در کارکرد دریچه گاز میشود.

نقص در پدال گاز برقی و دریچه گاز برقی

پدال گاز کوییک و ساینا در نوع اتوماتیک الکترونیکی است.

در خودروهای دیگر پدال گاز مکانیکی است و با یک سیم شبیه سیم بکسل دریچه گاز را باز و بسته میکند.

در خودروهای دریچه گاز برقی عملکرد پدال و دریچه گاز کمی متفاوت است.

در خودروهای با پدال و دریچه گاز برقی به فشردن پدال گاز ، اطلاعات میزان فشرده شدن پدال گاز به ECU ارسال میشود و کامپیوتر خودرو میزان باز شدن دریچه گاز را محاسبه و ارسال میکند.

مشکل گاز نخوردن کوییک و ساینا اتوماتیک هم میتواند از سیستم ارتباطی و یا سخت افزاری پدال و یا دریچه گاز برقی باشد.

کوییک و یا ساینا گاز نمیخوره ؟ سنسور اکسیژن رو چک کن

کار نکردن ، ضعیف کار کردن و یا قطعی سنسور اکسیژن باعث کپ کردن و گاز نخوردن خودرو میشود.

در بسیاری از این موارد هم در کوییک و ساینا ضعیف بودن سنسور اکسیژن باعث گاز نخوردن کپ کردن و یا خالی شدن پدال گاز میشود.

برای تست سنسور اکسیژن باید از دستگاه پنج گاز کمک بگیریم.

در بسیاری از موارد دیده شده سنسور اکسیژن ضعیف بوده ولی در دستگاه دیاگ خطایی نمایش داده نشده است.

اما در دستگاه پنج گاز تمام پارامترهای سنشور اکسیژن تست میشود.

تنظیم موتور دیاگ کاران

تنظیم خودروهای داخلی و خارجی

تنظیم موتور با دستگاه پنج گاز

دیاگ تخصصی کوییک اتوماتیک و ساینا

تهران میدان آزادی بزرگراه جناح بعد از پل عابر پیاده تعمیرگاه برادران کریمی

علی مرادزاده 09124251950

تنظیم موتور

تنظیم موتور سایناتنظیم موتور کوییکدیاگ ساینا اتوماتیکدیاگ کوییک اتوماتیکروشن شدن چراغ چک ساینا اتوماتیکروشن شدن چراغ چک کوییکساینا اتوماتیککوییک اتوماتیکگاز نخوردن ساینا اتوماتیکگاز نخوردن کوییک اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *