کاهش مصرف سوخت پژو 405 و علت زیاد شدن سوخت پژو 405

کاهش مصرف سوخت پژو 405 و علت زیاد شدن سوخت پژو 405

کاهش مصرف سوخت پژو 405 و علت زیاد شدن سوخت پژو 405


کاهش مصرف سوخت پژو 405

کاهش مصرف سوخت پژو 405 یکی از وظایف شغل تنظیم موتور پژو 405 است. با توجه به گران بودن سوخت حتما شما هم به دنبال علت زیاد شدن سوخت پژو 405 هستید.

پژو 405 در ایران از سال 1381 بصورت انژکتوری به بازار آمد. از نظر سیستم تنظیم موتور ، تکنولوژی ایسیو و کنترل آلاینده به چند دسته تقسیم میشود.

علت زیاد شدن سوخت پژو 405

در علت زیاد شدن سوخت پژو 405 قطعات مختلفی تاثیر گذار است. ابتذا باید با دستگاه دیاگ خطاهای موتور را چک کنید سپس در قسمت پارامتر ها وارد نمودارهای سنسور را شوید تا از عکس العمل سنسور ها مطلع شوید.

اگر در دستگاه دیاگ مشکلی مشاهده نکردید از تنظیم موتور با دستگاه پنج گاز استفاده کنید. دستگاه پنج گاز در اگزوز قرار گرفته و گاز های خروجی را اندازه گیری میکند. با توجه به گاز های خروجی تعمیرکار خودروی شما عیب خودرو را متوجه میشود.

معمولا برای کاهش مصرف سوخت پژو 405 چه کارهایی انجام میشود؟

برای کاهش سوخت پژو 405 قطعات مصرفی وجود دارد که بصورت دوره ای راننده ی خودرو باید آنها را تعویض کند.

شمع موتور

تعویض به موقع شمع نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت خودرو دارد. معمولا عمر مفید شمع خودرو 20000 کیلومتر است .

برای کاهش مصرف سوخت پژو 405 باید شمع خودرو قبل از 20000 کیلومتر کارکرد تعویض کنید.

تعویض شمع در فاصله ی زمانی طولانی علاوه بر کاهش عمر سنسور اکسیژن ، خود علت زیاد شدن سوخت پژو 405 هم هست.

وایر شمع

وایر شمع اتصال دهنده ی شمع موتور به کویل است. وایر وضیفه ی انتقال جریان الکتریکی به شمع را دارد. وایر ها معمولا 60000 کیلومتر کار میکنند. برای تست وایر شمع باید عایق بودن وایر ها از جهت برق دزدی چک شود.

سوزن های انژکتور

سوزن انژکتور قطعه ای است که وظیفه ی پاشش سوخت در داخل سیلندر را دارد. این مقدار پاشش سوخت هر چقدر پودر تر باشد ، کیفیت احتراق بیشتر میشود. سوزن های انژکتور معمولا پس از مدتی کارکرد معمولا به علت وجود رسوب در داخل سوخت کثیف میشود. کثیفی سوزن انژکتور قابل رویت نیست و حتما باید روی دستگاه شستشوی انژکتور بسته شود. این جرم ها داخل سوزن انژکتور درنوع پاشش سوخت ، میزان پاشش سوخت و پودر نشدن بنزین تاثیرر گذار است.

مرکز شستشوی انژکتور با آلتراسونیک و دستگاه سیلندری شاگرد شوفر 09124251950

سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن یک نوع حسگر است که در داخل اگزوز فعالیت میکند. سنسور اکسیژن با بررسی دود خارج شده از اگزوز درصد خام سوزی و یا بد کار کردن خودرو را به ایسیو ارسال میکند تا ECU با توجه به شرایط خودرو ، میزان جرقه ،  پاشش سوخت و ورودی هوا را تنظیم کند.

در اصل سنسور اکسیژن فقط یک حسگر است ولی تاثیر بسیاری در علت زیاد شدن سوخت پژو 405 دارد.

برای کاهش مصرف سوخت پژو 405 باید هم از سلامت سنسور اکسیژن از نظر الکترونیکی مطمین شیم و هم عکس العمل های سنسور اکسیژن را با دستگاه پنج گاز تست کنیم.

اگر دستگاه پنج گاز سلامت سنسور اکسیژن را تایید کرد با کمک دستگاه شستشوی سنسور اکسیژن میتوان احیا کرد.

تنظیم سوخت ایسیو sl96

در ایسیو های مدل sl96 که فاقد سنسور اکسیژن هستند میتوان با دستگاه پنج گاز میزان سوخت را دستی تنظیم نمود. ایسیو sl96 در مدل های 1381 استفاده شده است.

کاهش مصرف بنزین 405 با ریمپ

ریمپ در اصل بهینه سازی ایسیو با شرایط جوی آب و هوایی ، تنظیم به نسبت کارکرد خودرو و بهینه سوختن بنزین است. با کمک دستگاه پنج گاز بشرطی که قطعات مصرفی سالم باشند میتوان با ریمپ مصرف سوخت را کاهش داد.

تعمیرگاه شاگرد شوفر 09124251950

تعمیرگاه شاگرد شوفر 09124251950


[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

My Skill

90%

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما فقط تهران 9 صبح الی 9 شب