کاهش دمای کارکرد فن پژو پارس و پایین آوردن دمای آب پرشیا با ریمپ

کاهش دمای کارکرد فن پژو پارس و پایین آوردن دمای آب پرشیا با ریمپ

کاهش دمای کارکرد فن پژو پارس

یکی از بهترین کارهای تیونینگ کاهش دمای کارکرد فن پژو پارس است که برای سلامت سرسیلندر خودرو بسیار لازم است.

در خودروی پژو پارس از سه موتور استفاده شده است.

  • موتور XU7 که به موتور 1800 معروف است. این موتور طراحی کشور فرانسه است. موتور XU7 در اصل موتور پژو 405 انژکتور است.
  • موتور TU5 که به موتور 1600 معروف است. این موتور در اصل متعلق به پژو 206 تیپ 5 است.
  • موتور ELX زانتیا 1800 که در حال حاظر توقف تولید است.

پژو پارس یا همان پژو پرشیا از خودروهای محبوب تولید داخل است و پر استفاده ترین موتور در طول تاریخ تولید این خودرو ، موتور XU7 است.

موتور XU7 به دلیل مشترک بودن در خط تولید خودروهای سمند ، پژو 405 و پژو پارس باعث بوجود آمدن بازار فراوان لوازم یدکی و خدمات خوب تعمیرکاران است.

به همین دلیل به علت فراوانی و ارزانی قطعات و پشتیبانی و تعمیرکار فراوان موتور XU7 فروش بیشتری دارد.

اما مشکل از آنجایی شروع میشود که موتور خودروهای XU7 ضعف شدیدی در آب و هوای گرم از خود نشان میدهد و سریعا واشر سرسیلندر خودرو آسیب میبیند.

کاهش دمای کارکرد فن پژو پارس ، راز سلامت ماندن سرسیلندر

در خودروی پژو پارس برای بالا بردن عمر سرسیلندر و قطعات موتور نیاز است دمای کارکرد فن رادیاتور را کاهش داد.

کاهش دمای شروع به کار فن رادیاتور پژو پرشیا بصورت پیشفرض روی عدد 95 درجه سانتی گراد قرار دارد.

دمای ۹۵ درجه سانتی گراد برای خودروهای داخل ایران خیلی زیاد است و معمولا به خاطر گرمای هوای ایران این دما برای خودرو زیاد است.

در اصل این مقدار دما برای تردد خودروها در داخل فرانسه مناسب است.

یکسره شدن فن خودرو چه دلایلی دارد؟ دلیل خاموش نشدن فن رادیاتور چیست؟ کلیک کنید

برای تغییر این دما بصورت اصولی و بدون دستکاری شدن سیستم سیمکشی و سخت افزتری ، نیاز است برنامه ی ECU را تغییر دهیم.

با استفاده از ریمپ میتوان برنامه ی مربوط به راه اندازی فن را تغییر داد و میتوان دمای کارکرد فن را کاهش داد.

برای پایین آوردن دمای آب پرشیا فقط نیاز به ریمپ دارید.

با ریمپ بدون باز کردن ECU و تغییرات سخت افزاری ، میتوانید باعث افزایش عمر سرسیلندر خودروی خود شوید.

این کار باعث کاهش چشم گیر صدمات موتور و کاهش هزینه ها میشود.

حتما به این نکته توجه کنید که ریمپ باید اصولی و با استفاده از دستگاه های تخصصی انجام شود.

تعمیرگاه شاگرد شوفر

نیاز به کمک داری؟ تعمیرگاه شاگرد شوفر در خدمت شماست

مرادزاده 09124251950

انجام کلیه امور تنظیم موتور

ریمپ ecu

تست پنج گاز

2 دیدگاه

  • خوب برادر اینو ایران خودرو نمیدونه شما میدونید چرا تو کارخانه کمش نمیکنند دما ژیر ۸۲ باشه سایش موتور و سوخت میره بالا

    • سلام دوست عزیز
      اولا که دما رو یهو از ۹۷ نمیارن۸۲
      نهایتا ۵ درجه کاهش پیدا میکنه
      اونم دلیلش اینه که به علت فرسودگی موتور ، باید دمای فن کاهش پیدا کنه تا به موتور فشار نیاد.
      این موضوع رو هم بگم که خودروهای با موتور xu7 1800 در تولیدات ایرانخودرو از سال ۸۷ ۶ درجه کاهش دما داشته.
      دلیل بالا بودن دمای موتور هم ساختار فرانسوی موتوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما فقط تهران