لرزش ماشین در استارت صبح | ریپ زدن خودرو در هوای سرد

لرزش ماشین در استارت صبح | ریپ زدن خودرو در هوای سرد


لرزش ماشین در استارت سرد

معمولا ایراد بد روشن شدن ماشین در صبح و بد روشن شدن ماشین در هوای سرد میتواند از ایراد در  تنظیم موتور خودرو باشد. معمولا ایراد بد روشن شدن ماشین در سرما یادآور بد روشن شدن ماشین کاربراتوری است. علت بد روشن شدن ماشین در استارت اول بیشترین نشان دهنده ی ضعیف شدن قطعات سوخت رسانی ، جرقه و یا ورودی هوا است.

معمولا برای روشن شدن خودرو در استارت اولیه نیاز به انرژی بیشتری دارد. زمانی که دمای هوا سرد تر شود ، نیاز به انرژی بیشتری برای روشن شدن خودرو است.

کمبود انرژی اولیه برای روشن شدن موتور خودرو باعث ایجاد مشکل در خوب روشن نشدن خودرو و یا لرزش خودرو در استارت صبح میشود.

در تمام خودرو ها زمانی که موتور خودرو خوب روشن نشود و یا صبح ها با لرزش کار کند ، ابتدا تنظیم موتور انجام میشود.

در زمانی که تنظیم موتور انجام میشود عملگر ها و سنسور های مربوط به موتور باید چک شوند و سلامت این قطعات تایید شود.

در خودروهای انژکتوری باید تمام سنسور و و عملگرها به خوبی در شرایط مناسب عکس العمل نشان دهند.

چرا لرزش موتور ماشین بیشتر اوقات اول صبح معلوم است؟

در لحظه ی استارت اولیه ی خودرو ، نیاز به احتراق بیشتر درون محفظه ی احتراق است. پس بنابراین اگر قطعات مربوط به احتراق هرکدام ضعیف باشند ، احتراق به خوبی انجام نمیشود. پس بنابراین احتراق کم بیشتر صبح ها معلوم میشود که معمولا با لرزش و یا ریپ زدن خودرو همراه است.

ضعیف شدن پمپ بنزین خودرو

پمپ بنزین قطعه ای الکترونیکی است که به کمک یک موتور الکترونیکی با جریان الکترونیکی بنزین را از باک خودرو مکش میکند و با فشار معینی تا سر ریل سوخت میاورد.

اگر موتور پمپ بنزین خودرو نیم سوز باشد فشار بنزین در ریل سوخت به مقدار مناسب تامین نمیشود.

بیشتر بخوانید : چرا پمپ بنزین زود به زود میسوزد؟ علائم نیم سوز شدن پمپ

در عکس بالا رگلاتور فشار بنزین مشخص شده است . رگلاتور فشار بنزین اگر خراب باشد ماشین معمولا صبح ها با استارت زیاد روشن میشود.

ضعیف بودن موتور پمپ بنزین و یا به اصطلاح مغزی پمپ بنزین در تامین فشار بنزین تاثیر گذار است. اما یکی از مشکلاتی که اکثرا راننده ها با آن مواجه میشوند تعویض مغزی پمپ بنزین است.

اگر پمپ بنزین خودرو خراب شود و شما فقط مغزی تعویض کنید ، احتمال اینکه رگلاتور نتواند فشار پمپ بنزین را تنظیم کند زیاد است.

بهتر است برای تعویض پمپ بنزین ، پمپ کامل تعویض شود. در غیر این صورت صبح ها ماشین بد روشن میشود ، صبح ها موتور خودرو میلرزد و یا خودرو در روز های سرد ریپ میزند.

در خودروهای جدید تولید شده رگلاتور در داخل پمپ بنزین قرار دارد. اما رگلاتور در خودروهای مدل پایین بر روی ریل سوخت نصب شده است.

اگر صبح ها خودرو ریپ میزند حتما شمع موتور و وایر را چک کنید.

شمع موتور وظیفه ی احتراق را درون سیستم احتراق دارد.

شمع موتور قطعه ای مصرفی در خودرو است که معمولا بصورت دوره ای تعویض میشود. عمر شمع در خودروهای داخلی معمولا 20000 کیلومتر است.

اگر شمع موتور ضعیف باشد ، جرقه داخل همان سیلندر به اندازه ی مورد نیاز تامین نمیشود. جرقه داخل محفظه ی احتراق هر چقدر کمتر باشد خامسوزی بییشتر میشود. به همین دلیل بسیاری از خودروها صبح ها بوی بد میدهند. بوی بد اگزوز ماشین صبح ها همان بوی خامسوزی است.

خرابی فشنگی آب

فشنگی آب یا سنسور دمای آب لحظه به لحظه دمای آب رادیاتور را میسنجد و به ای سی یو ارسال میکند.

ای سی یو و یا سنسور دمای آب با توجه به پیزان دمای آب رادیاتور مقدار پاشش سوخت ، هوا و جرقه را متناسب با دمای آب دریافتی تنظیم میکند.

در اصل کار ساسات در خودروهای انژکتوری بر عهده ی فشنگی آب است.

اگر خودرو در روز های سرد کپ میکند یا تک کار میکند و یا با لرزش کار میکند حتما باید فشنگی آب چک شود.

خرابی استپر موتور

استپر موتور نوعی شیر برقی است که وظیفه ی کنترل هوای ورودی را دارد.

استپر موتور روی دریچه گاز وصل میشود و با دستور ای سی یو راه ورودی هوا را باز و بسته میکند.

این مقدار هوا به نسبت سوخت و جرقه تنظیم میشود.

استپر قطعه ی الکترونیکی و مکانیکی است که امکان دارد به علت کارکردن و فرسوده شدن دچار مشکلات مکانیکی و الکترونیکی شود که بعد از بوجود آمدن مشکل باید استپر تعویض شود.

اگر درست عمل نکند نسبت ترکیب هوا ، سوخت و جرقه بهم میخورد که باعث خفه کار کردن و یا کپ کردن خودرو و حتی خاموش شدن خودرو در صبح شود.

کمبود هوا در خودرو باعث لرزش ماشین در استارت صبح و ریپ زدن در هوای سرد میشود.

خرابی سنسور فشار منیفولد

سنسور مپ و یا سنسور فشار منیفولد مقدار فشار هوای موجود در منیفولد هوا و دمای هوای منیفولد را اندازه گیری میکند.

همانطور که میدانید فشار هوا را از سطح دریا اندازه گیری میکنند که از این قانون در خودروها هم استفاده میشود. استفاده از مقدار فشار هوای ورودی باعث میشود که خودرو در هر شرایطی بدون لرزش کار کند و با استارت اولیه ریپ نزند.

سنسور مپ مانند سایر سنسور ها نیاز به سرویس و تمیز کردن دارد. اما امکان دارد مپ سنسور مقدار فشار هوا را درست اندازه گیری نکند. اکر فشار هوا درست نباشد خودرو در استارت اولیه گاز نمیخورد و با لرزش کار میکند.

سوزن انژکتور

سوزن انژکتور قطعه ی اصلی در سیستم سوخت رسانی است. سوزن انژکتور بنزین را پودر میکند و در سیلندر تزریق میکند.

سوزن انژکتور در تمام خودروهای انژکتوری وجود دارد. معمولا بسیاری از عیب های خودرو مربوط به نقص در سوزن انژکتور است.

اگر سوزن انژکتور نشتی داشته باشد و یا میزان سوخت لازم را برای احتراق را به اندازه تامین نکند موتور با لرزش کار میکند.

برای تست سلامت سوزن انژکتور باید سوزن های انژکتور را از خودرو باز کنید و روی دستگاه شستشوی انژکتور نصب کنید. دستگاه شستشوی انژکتور علاوه بر تست اتوماتیک ، سوزن های انژکتور را شستشو و سرویس میکند.

بیشتر بخوانید : مرکز شستشوی انژکتور و آلتراسونیک بصورت اصولی

سوختن واشر سرسیلندر

واشر سرسیلندر قطعه ای است که بین سرسیلندر و بلوک سیلندر قرار دارد.

واشر سرسیلندر بین این دو قطعه را آب بندی میکند و از ترکیب شدن آب و روغن جلوگیری میکند.

اگر واشر سرسیلندر آسیب ببیند ، آب و روغن موتور ، داخل کانال های موتور باهم مخلوط میشود و به محفظه ی احتراق راه پیدا میکند.

این کار باعث جمع شدن آب در محفظه ی احتراق میشود که احتراق را ناقص میکند.

تنظیم موتور شاگرد شوفر

علی مرادزاده 09124251950

بد روشن شدن خودرو در هوای سردبد کار کردن 206 صبح هابد کار کردن ef7 صبح هابد کار کردن پراید صبح هابد کار کردن پژو صبح هابد کار کردن تیبا صبح هابد کار کردن خودرو در هوای سردبد کار کردن سمند صبح هابد کار کردن ماشین اول صبحبد کار کردن ورنا صبح هاچهار گازدلیل بد کار کردن خودرولرزش ماشین اول صبحلرزش موتور خودرو صبح ها

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!