علائم خرابی سنسور اکسیژن 206 تیپ 2
همیشه همه ی رانندگان خودروی پژو 206 به دنبال علائم خرابی سنسور اکسیژن 206 تیپ 2 و راه های پیشگیری از خرابی آن هستند.
خیلی مواقع با پیدا کردن علائم خرابی ، میتوان از هزینه های اضافی جلوگیری کرده و با هزینه ای کمتر بدون نیاز به خرید قطعه سنسور را سرویس کرد.
اگر بخواهیم سنسور ها را عیب یابی کنیم باید نوع 206 تیپ دو یا سه خود را تشخیص دهیم.
علائم خرابی سنسور اکسیژن 206 تیپ 2
برای بررسی علائم معیوب بودن اکسیژن سنسور ، باید با انواع 206 های TU3 که شامل تیپ دو و سه هستند آشنا شویم.
موتور TU3 از سال 81 تا 91 و از سال 95 تا الان تولید شده است و دچار تغییرات زیادی در تولید بوده است.
انواع پژو 206 تیپ دو و سه موجود در ایران
در ایران ، شرکت ایران خودرو در سال 80 شروع به فروش 206 های تیپ یک کرد که در اصل نصل اول موتور TU3 بود.
این خودرو دارای سیستم سوخت رسانی ساژم با یونیت کنترل کننده ای از همین شرکت بود.
در سال 81 تیپ یک توقف تولید و تیپ دو جایگزین شد.
تیپ دو و تیپ سه تولید شده از سال 1381 تا 1386
تیپ دو از سال 1381 تا سال 1386 از سیستم سوخت رسانی ساژم با ECU ساژم S2000 و در بعضی مدل ها والئو S2000 استفاده شده است.
سیستم پاشش سوخت تک نقطه ای و دریچه گاز سیمی یکی از عمده تفاوت این مدل از پژو 206 تیپ دو با سایر مدل های ایپ دو است.
این مدل که در بین مردم به 206 فرانسوی مشهور است معمولا با عیب کپ کردن کمی رانندگان این خودرو را اذیت میکند.
دلیل اصلی کپ کردن پژو 206 ساژم ، خرابی سنسور اکسیژن و مشکل سوزن انژکتور
ناسازگاری سوخت ایران با این مدل از پژو باعث ایجاد تداخل در سیستم سنسور اکسیژن میشود.
اما یکی از موارد تاثیر گذار در خرابی سنسور اکسیژن 206 های ساژم نقص در سیستم سوزن انژکتور است.
سوزن انژکتور این مدل از پژو 206 تک سوراخ است و همین مورد باعث بهم ریختن پاشش سوخت میشود.
پژو 206 تیپ 2 و تیپ 3 از مدل 1387 تا 1391
این مدل دارای ecu تولیدی شرکت والئو مدل j34 است.
دریچه گاز برقی و سوزن انژکتور سه سوراخه از مهمترین تفاوت های این مدل با نسل قبل است.
پژو 206 j34 معمولا خرابی سنسور اکسیژن را با علائمی مثل کپ کردن اول حرکت در صبح ها و کاهش شدید شتاب در سربالایی ها روبرو میشود.
البته روشن شدن چراغ چک هم در مواردی دیده میشود.
پژو 206 تیپ 2 یورو 4 تولید از 95
پژو 206 تیپ 2 که بعد از توقف تولید و تولید مجدد تبدیل به یورو 4 شد دارای دو سنسور اکسیژن طرح زیمنس است.
در این مدل به دلیل یورو چهار بودن خرابی سنسور هم بیشتر دیده میشود.
دقت تصحیح سوخت خودروهای یورو چهار بسیار بالاتر از خودروهای یورو 2 است.
نظرات کاربران