سوزن های انژکتور شیر های برقی هستند که با باز و بسته شدن سوخت را در داخل محفظه ی احتراق میپاشند. این شیر ها بعد از مدتی کارکرد بر اثر رسوبات بنزین کثیف میشوند و کار خود را خوب انجام نمیدهند. به سرویس و شستشوی این شیر ها شستشوی انژکتور میگویند.
سرویس و شستشوی سوزن روش های مختلفی دارد!
این سوال برای شما پیش میاید که کدام روش شستشو سوزن درست و اصولی است.
سرویس و شستشو سوزن در روش های مختلف و با قیمت های گوناگون در اختیار مشتری است! اما خیلی وقت ها مشتری توقع کار اصولی دارد مشتری از کار اصولی خبری ندارد!
کلا سرویس و شستشو سوزن به دو دسته تقسیم میشود.
1.شستشوی روی کار با دستگاه
2.باز کردن سوزن و شستشو با دستگاه
در هر دو حالت شستشو باید با دستگاه باشد!
پس شستن با اسپری انژکتور و تینر و کار هایی از این قبیل استاندارد نیس و سوزن سرویس نمیشود.
شستشوی روی کار با دستگاه:
ابتدا داخل دستگاه شستشوی انژکتور مواد میریزیم. معمولا در هر باز شستشو از ۳۰۰ میلی لیتر مواد استفاده میشود.
پمپ بنزین ماشین را قطع میکنیم.
شلنگ بنزینی که از باک به سوزن ها آمده میکشیم.
شلنگ برگشت بنزین را هم کور میکنیم.
شلنگ دستگاه شستشو را وصل میکنیم و دستگاه را روشن میکنیم.
با این روش بجای بنزین مواد شستشو وارد سیستم سوخت رسانی خودرو میشود.
اما نوع مواد مصرف شده هم برای شستشو مهم است که چه موادی ریخته شود.
نوع دیگر شستشو انژکتور، باز کردن و بستن روی دستگاه شستشو است.
در این روش سوزن ها باز میشوند اگر تعمیرگاه مجهز به دستگاه آلتراسونیک بود با این دستگاه شسته میشود و بعد روی دستگاه شستشو سوزن بسته میشود.
دستگاه آلتراسونیک
این دستگاه وظیفه دارد که امواج ماوراصوت تولید کند و با این امواج مواد مخصوص شستشو سوزن را درون سوزن ویبره کند که رسوبات سوزن انژکتور حل شود.
بغیر این دوکار هر کار دیگری شستشو سوزن حساب نمیشود و فقط این دو نوع برای سوزن خودرو مفید است.
نظرات کاربران