شستشوی انژکتور تیبا ساینا و کوییک شستشوی سنسور اکسیژن

شستشوی انژکتور تیبا ساینا و کوییک شستشوی سنسور اکسیژن

شستشوی انژکتور تیبا ساینا و کوییک شستشوی سنسور اکسیژن


شستشوی انژکتور تیبا ساینا و کوییک و شستشوی سنسور اکسیژن

مهمترین کار در تنظیم موتور تیبا شستشوی انژکتور تیبا و شستشوی سنسور اکسیژن و  کاتالیزور این خودرو است. تیبا ساینا و کوییک که همگی از یک موتور استفاده میکنند معمولا هر 20000 کیلومتر نیاز به سرویس انژکتور دارند.

سرویس انژکتور اگر به موقع انجام نشود باعث بالا رفتن مصرف سوخت تیبا ، کاهش شتاب خودرو و افزایش آلایندگی خودرو میشود.

تنظیم موتور تیبا به چند مرحله ی اصلی تقسیم میشود.

شستشوی انژکتور تیبا ساینا و کوییک شستشوی سنسور اکسیژن

شستشوی انژکتور تیبا ساینا و کوییک شستشوی سنسور اکسیژن

سرویس و شستشوی انژکتور تیبا

سوزن های انژکتور در اصل شیر برقی هایی هستند که با باز و بسته شدن سوخت را پودر کرده و در داخل سیلندر تزریق میکند.

در خودروی تیبا 4 عدد سوزن انژکتور وجود دارد که با باز کردن هواکش قابل رویت هستند.

سوزن های انژکتور تیبا که معمولا سه سوراخ هستند پس از مدتی  دچار گرفتگی خفیف میشود که این گرفتگی در نوع پاشش سوخت و زاویه ی پاشش سوخت تاثیر گذار هستند.

شستشوی سوزن انژکتور تیبا هم مراحل و تخصص خاص خود را نیاز دارد. شستشوی انژکتور باید روی دستگاه اتوماتیک و دستگاه آلتراسونیک انجام شود.

در شستشوی انژکتور استفاده از مواد انژکتور با کیفیت خوب هم در سرویس انژکتور تاثیر زیادی دارد.

نکته ی مهم در شستشوی انژکتور تیبا

شستشوی انژکتور فقط باید با همین روش انجام شود. شستشو با تینر ، افزودنی های داخل باک ، شستشو با اسپری انزکتور و سایر روش های ابداعی نه تنها مشکل خودروی شما را حل نمیکند بلکه باعث ایجاد مشکل در سایر قطعات میشود.

شستشوی سنسور اکسیژن و کاتالیزور تیبا

شستشوی سنسور اکسیژن تیبا یکی از مراحل اصلی تنظیم موتور این خودرو است. سنسور اکسیژن یا سنسور لامبدا یک قطعه الکترونیکی است که نسبت اکسیژن موجود در اگزوز را اندازه گیری میکند. این نسبت به نام نسبت لامبدا خوانده می‌شود.

مقادیر حاصل برای مدیریت موتور در سیستم‌های انژکتوری و کنترل آلاینده‌های حاصل از احتراق می‌رود. در واقع این حسگر میزان غنی یا رقیق بودن نسبت سوخت به هوای ارسال شده به موتور را اندازه‌گیری می‌کند. با استفاده از داده حسگر یک سیستم کنترلی فیدبک حلقه بسته مقدار سوخت ارسال شده به موتور را تصحیح می‌کند.

سنسور اکسیژن به علت اینکه همیشه در معرض دود کار میکند نیاز دارد که بصورت دوره ای شستشو و سرویس شود.

شستشوی سنسور اکسیژن بدون نیاز به باز کردن سنسور انجام میشود. در این مرحله پمپ بنزین قطع شده و  محلولی به جای سوخت بنزین وارد مدار سوخت رسانی میشود که دود حاصل از این احتراق باعث شستشوی سنسور اکسیژن  و شستشوی کاتالیزور میشود.

تنظیم موتور

تنظیم موتور تیباتنظیم موتور تیبا 2تنظیم موتور سایناتنظیم موتور کوییکشستشوی انژکتور تیباشستشوی انژکتور تیبا 2شستشوی انژکتور سایناشستشوی انژکتور کوییکشستشوی سنسور اکسیژن تیباشستشوی سنسور اکسیژن سایناشستشوی سنسور اکسیژن کوییکشستشوی سوزن انژکتور تیباشستشوی کاتالیزور تیباشستشوی کاتالیزور سایناکوییک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما فقط تهران