سوختن واشر سرسیلندر چه علتی دارد | علائم سوختن

علت سوختن واشر سرسیلندر

علت سوختن واشر سرسیلندر


سوختن واشر سرسیلندر

واشر سرسیلندر قطعه ای است که بین سرسیلندر و سیلندر قرار دارد و وظیفه ی آب بندی این دو قطعه را دارد. این واشر در تمام خودروها وجود دارد. در بعضی خودرو ها این واشر نسبت به تکنولوژی ساخت حساس تر بوده، و خراب میشود. اگر خراب شود کار آب بندی را به خوبی انجام نمیدهد. به خراب شدن واشر سرسیلندر، سوختن واشر سر سیلندر میگویند.

سوختن واشر سرسیلندر در چه خودروهایی بیشتر از سایر خودروها است؟

در خودروهای پژو ۴۰۵ پژو پارس و سمند با موتور های XU7 1800 و خودروی پژو 206 تیپ 1 , 2 , 3 با موتور TU3 بیشترین درصد سوختگی واشر سرسیلندر دیده شده است.

دلیل ایجاد این مشکل هم طراحی نوع موتور است.

این موتور ها به گونه ای ساخته شده اند که در هوای سرد فرانسه کار کند.

کار کردن این خودروها در هوای گرم مشکلات مختلفی به وجود میاورد.

مقاوم ترین خودرو ها هم خودروهای پراید و پژو 206 با موتور TU5 است.

موتور این خودرو ها تا زمانی که بدون آب مسافت زیادی طی نکنند آسیب جدی نمیبیند.

علت سوختن واشر سرسیلندر چیست؟

علت سوختن واشر سرسیلندر میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد و شرایط متفاوتی میتواند در سوختن واشر سرسیلندر دخیل باشد.

بعضی از این موارد با رعایت مواردی قابل کاهش است.

آب روغن قاطی کردن و یا واشر ترساندن از قدیم در خودرو ها مرسوم بوده است و در خیلی خودروها قطعه ای مصرفی به حساب میاید.

کم بودن آب رادیاتور

آب رادیاتور و چک کردن مخزن رادیاتور از ابتدایی ترین کارهایی است که یک راننده باید انجام دهد.

آب رادیاتور باید بصورت هفتگی در فصل گرما و بصورت ماهانه در فصل سرما بررسی شود.

اگر میزان آب خنک کننده ی رادیاتور کم باشد ، آب کامل نمیچرخد کامل خنک نمیشود  و زود گرم میشود.

بنابراین موتور بیشتر اوقات گرم میماند و واشر را تحت فشار قرار میدهد و به مرور میسوزد.

هوا افتادن در سیستم خنک کننده های مدار بسته مانند پژو

خودروهای پژو نیاز به هوا گیری آب رادیاتور دارند.

اگر در رادیاتور هوا باشد، آب به خوبی و کامل گردش پیدا نمیکند و خوب خنک نمیشود دمای آب بالا میرود و باعث سوختن واشر سرسیلندر میشود.

معمولا در این خودرو ها دو پیچ هواگیری وجود دارد و که معمولا ماهانه باید پیچ هواگیری رادیاتور را باز کرد و سیستم خنک کننده را هواگیری کرد.

کار نکردن فن خنک کننده رادیاتور

فن خنک کننده رادیاتور یا موتور فن به رادیاتور آب وصل شده است.

وظیفه ی فن رادیاتور خنک کردن آب رادیاتور است.

موتور فن در دمای مشخصی شروع به کار میکند و در دمای مشخصی خاموش میشود.

اگر فن خنک کننده کار نکند دما بالا میرود و واشر سرسیلندر آسیب میبیند.

خودروهای پژو پارس ، سمند و پژو ۴۰۵ دو عدد موتور فن دارند.

قفل کردن ترموستات

ترموستات وظیفه ی باز کردن و بستن راه آب را دارد.

ترموستات وظیفه ی تنظیم کردن دمای آب را دارد.

اگر ترموستات به موقع باز نشود دمای آب بالا میرود.

باز نشدن ترموستات باعث مسدود شدن مسیر آب میشود.

گرفتگی رادیاتور خنک کننده و رادیاتور بخاری

خودروها معمولا دو رادیاتور دارد. یک رادیاتور برای بخاری که از گرمای آب رادیاتور برای بخاری استفاده میشود.

یک رادیاتور هم برای کاهش دمای آب رادیاتور است.

این دو رادیاتور به صورت سری به هم وصل هستند.

رادیاتور ها دارای کانال های آب بسیاری هستند.

رسوب آب در کانالهای رادیاتور میشیند و مقدارخنک کردن آب رادیاتور را کمتر میکند.

اگر رادیاتور ها گرفتگی داشته باشند، آب خوب گردش نمیکند. اگر آب خوب گردش نکند خوب خنک نمیشود و دما بالا میماند.

بهترین راه شستشوی رادیاتور خودرو با دستگاه است.

شستشوی رادیاتور حتی بعد از سوختن واشر سرسیلندر هم باید انجام شود.

چرا که روغن وارد مجرای آب میشود و کانالهای خنک کننده ی آب را مسدود‌ میکند.

شستشوی رادیاتور باید با دستگاه انجام شود.

برای شستشوی رادیاتور کلیک کنید

 

دوگانه سوز کردن خودروهای پژو

خودروهای پژو به علت حساس بودن در قسمت واشر سرسیلندر، در هنگام استفاده خودرو از گاز، به علت نداشتن توان کافی در تامین انرژی های مورد نیاز، سوپاپ ها فشار آمده و حرارت زیادتری تولید میکنند و باعث سوختن واشر سرسیلندر میشود.

از کجا بفهمیم واشر سرسیلندر سوخته است؟

به کمک دستگاه چهار گاز و دستگاه کمپرس سنج از سوختن واشر سرسیلندر مطلع شوید و از خرج های اضافی جلوگیری کنید.

تعمیرگاه شاگرد شوفر

مرادزاده 09124251950

تست کامل موتور با چهار گاز

تست کمپرس سنج

تنظیم موتور تخصصی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!