دلایل اصلی کپ کردن پژو 405 slx و پارس TU5 | گاز نخوردن پرشیا LX

پژو پارس

پژو پارس


منظور از کپ کردن پژو 405 و کپ کردن پارس TU5 چیست؟

کپ کردن پژو 405 و کپ کردن پارس TU5 میتواند دلایل مختلف داشته باشد.

هروقت بحث از خودروهای با موتور TU5 میشود، علاوه بر تمام موارد مثبتی که در موتور این خودرو گفته میشود،مشکلاتی هم گفته میشود.

از بزرگترین مشکلی که بیشتر از همه به چشم میخورد کپ کردن موتور خودرو است.

کپ کردن موتور به حالتی میگویند که هرچقدر پدال گاز را فشار میدهید، موتور هیچ عکس العملی نشان ندهد و گاز نخورد.

فرض کنید پشت چراغ قرمز هستید و عجله هم دارید.

با سبز شدن چراغ پدال گاز خودرو را سریع تا انتها فشار میدهید.

ولی خودرو در عوض اینکه زودتر دور بگیرد اصلا عکس العملی نشان نمیدهد و با تاخیر ۲-۳ ثانیه ای گاز میخورد.

به این مشکل کپ کردن میگویند.کپ کردن در خودروهای ۲۰۶ tu5 هم رایج است.

اما وقتی موتور این خودرو را روی 405 و پژو پارس گذاشتند این عیب بیشتر نمایان شد.

در اصل این مشکل در پژو 405 و پارس lx بیشتر از 206 تیپ 5 است.

کلیدهای طلایی حل مشکل کپ کردن پژو 405 و تک کارکردن پارس TU5

سنسور اکسیژن

اولین موردی که در کپ کردن پژو 405 تاثیر گذار است سنسور اکسیژن است.

سنسور اکسیژن مهمترین قطعه در تنظیم موتور است.

سنسور اکسیژن وظیفه ی اندازه گیری مقدار ترکیب نسبت سوخت به هوا را دارد.

سنسور اکسیژن و یا لاندا سنسور روی اگزوز نصب میشود و در حرارت بالایی کار میکند.

درست کار نکردن اکسیژن سنسور باعث کپ کردن و افزایش مصرف سوخت میشود.

این سنسورکه نقش مهمی در میزان پاشش سوخت دارد باید سالم و اورجینال باشد.

سنسور اکسیژن های متفرقه باعث ایجاد این مشکل ها میشود.

برای آشنایی با سنسور اکسیژن و روش های تست و تعمیر و شستشوی سنسور اکسیژن کلیک کنید.

 

کنترل سیستم احتراق

یکی دیگر از مواردی که باعث کپ کردن پژو 405 میشود و باید دوره ای چک شود وضعیت سلامت سیستم احتراق است.

سیستم احتراق از سه جز اصلی شمع ، وایر و کوئل تشکیل شده است.

میزان جرقه و زمان جرقه در خودروی انژکتوری توسط ECU تنظیم میشود.

در موتور، به ازای هر سیلندر ، یک شمع وجود دارد.

شمع ها هر 20000 کیلومتر باید با نوع اورجینال تعویض کنید.

وایر ها هر 60000 کیلومتر باید تعویض شود.

سرویس مسیر هوا

دریچه گاز خودروی خود را با اسپری مخصوص در حالت خاموش تمیز کنید.

تمیز بودن دریچه گاز و راه های ورود هوا نقش مهمی در شتاب اولیه دارد.

برای حل مشکل کپ کردن پرشیا tu5 و کپ کردن پژو 405 تمیز بودن دریچه هوا، منیفولد هوا و مپ سنسور بسیار اهمیت دارد.

آیا نوع سوخت مصرفی در خودرو تفاوتی در کارکرد خودرو ایجاد میکند؟

در خودروی پرشیا LX کیفیت سوخت و نوع سوخت بسیار اهمیت دارد.

دلیل این اهمیت این است که با انژکتوری شدن خودروها، موتور خودروها توسط ecu تنظیم میشوند و خود تنظیم هستند.

تنظیم بودن موتور هم به عکس العمل سنسور ها بستگی دارد.

سنسورهایی مثل سنسور اکسیژن و مپ سنسور مستقیما با میزان پاشش سوخت سر و کار دارند.

پس کیفیت پایین سوخت بر روی کپ کردن پژو 405 تاثیر گذار است.

بیشتر سعی کنیدبنزین سوپر بزنید.

هرچقدر بنزین سوپر بزنید اکتان بیشتری داخل موتور میرود و احتراق کاملتر صورت میگیرد.

البته استفاده ی مداوم از ینزین سوپر هم به علت خشک بودن بنزین سوپر، باعث خشک کار کردن سوپاپ ها میشود که این هم خوب نیست.

آیا استفاده از مکمل ها و تینر داخل باک مفید است؟ برای خواندن این مطلب کلیک کنید

چه قطعات دیگری در کپ کردن 405 slx تاثیر گذار است؟

فشنگی هیدرولیک

فشنگی مربوط به هیدرولیک فرمان که سوکت آبی رنگی هم دارد را بکشید و دو سیم سوکت آن را با یک تکه سیم کسره کنید.

چون اکثرا این فشنگی ها خراب میشوند با یکسره کردن آن این فشنگی از مدار خارج میشود.

نارسایی سوخت

ضعیف بودن پمپ بنزین ، کثیف بودن صافی بنزین و گرفتگی سوزن انژکتور همگی باعث نارسایی سوخت میشود.

اگر فشار سوخت از حد مجاز پایین تر باشد باعث کپ کردن موتور میشود.

نقص در سیستم دریچه گاز

در خودروهای با دریچه گاز برقی ایراد در پدال گاز و دریچه گاز برقی، و در خودروهای دریچه گاز سیمی، خرابی سنسور دریچه گاز باعث کپ کردن موتور میشود.

تنظیم موتور

بد کار کردن ۲۰۶ صبح هابد کار کردن tu5بد کار کردن tu5 صبح هابد کار کردن پارس tu5بد کار کردن پارس صبح هابد کار کردن پرشیا tu5تک کار کردن tu5سه کار کردن ۲۰۶ tu5سه کار کردن tu5سه کار کردن پرشیا tu5شاگرد شوفرکپ کردن ۲۰۶ tu5کپ کردن 405 slxکپ کردن ۴۰۵ tu5کپ کردن tu5کپ کردن پارس lxکپ کردن پارس tu5کپ کردن پرشیا tu5گاز نخوردن پرشیا lxگاز نخوردن پرشیا tu5

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *