راهنمای خرید سنسور اکسیژن اصلی

سنسور اکسیژن ntk اصلی

سنسور اکسیژن ntk اصلی


امروزه سنسور اکسیژن در خودروهای انژکتوری نقش مهمی دارند و با خرابی سنسور اکسیژن نه تنها خود راننده در هنگام رانندگی به مشکل بر میخورد، بلکه با خرابی سنسور اکسیژن دود بسیار زیادی تولید میشود که به محیط زیست هم آسیب میزند.

سنسور اکسیژن چیست؟

سنسور اکسیژن قطعه ای است که روی اگزوز بسته میشود و دود های خروجی موتور را آنالیز میکند.

سنسور اکسیژن جز مهمترین قطعاتی است که مراکز معاینه فنی آن را بررسی میکنند.

انتخاب سنسور اکسیژن مرغوب، باعث کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی خودرو و افزلیش شتاب خودرو میشود.

هر خودرویی که دارای سنسور اکسیژن است، با توجه به ساختار کامپیوتری آن، یک برند خاصی استفاده میکند.

در این مطلب سنسور اکسیژن های مناسب خودروهای تولید داخل را که خود کارخانه در خط تولید خود استفاده میکند را برای شما طبقه بندی کرده ایم.

خرید سنسور اکسیژن مناسب خودروی شما، باعث افزایش بازدهی خودرو و افزایش طول عمر سنسور اکسیژن و کاتالیزور خودروی شما میشود.

نکته: برای تست عملکرد سنسور اکسیژن و برای جلوگیری از خرابی زود هنگام سنسور اکسیژن و برای عیب یابی علت خرابی زود هنگام سنسور اکسیژن، باید از دستگاه چهار گاز استفاده کنید. برای اطلاع بیشتر از دستگاه چهار گاز به لینک زیر مراجعه کنید.

چهار گاز چیست؟

چهار گاز تست کننده ی سنسور اکسیژن، کاتالیزور و برطرف کننده ی خرابی های پی در پی سنسور اکسیژن است. اگر خودروی شما زود به زود سنسور اکسیژن خراب میکند و یا به سلامت سنسور اکسیژن شک دارید باید از دستگاه چهار گاز استفاده کنید.

مرکز تست چهار گاز دیاگ کاران

میدان آزادی بزرگراه جناح بعد از پل عابر پیاده تعمیرگاه برادران کریمی

علی مرادزاده 09122404599

[table id=2 /]

قبل از تعویض سنسور اکسیژن به این نکات توجه کنید!

همیشه خطا دادن سنسور به معنی سوختن سنسور نیست!

در خیلی مواقع خرابی سوکت بهم ریختن برنامه ECU میتواند کار سنسور را مختل کند. قبل از هزینه های اضافی حتما تست چهار گاز بزنید.

خودروهای دوگانه سوز و مخصوصا پراید های دوگانه کارخانه از سال ۸۶ تا ۸۹ مشکل سنسور اکسیژن ذاتی دارند و عیب آنها با تعویض سنسور برطرف نمیشود و حتما باید تست چهارگاز شود.

سنسور اکسیژن های خودروهای پژو ۲۰۶ و رانا و ۲۰۷ و موتور TU5 و SD

  1. سنسور اکسیژن پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ و ۳ از مدل ۱۳۸۰ تا مدل ۱۳۸۷ سنسور اکسیژن شرکت NTK ژاپن با سوکت سبز و سیم طوسی
  2. سنسور اکسیژن پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۵ و ۶ و خودروهای موتور TU5 تا سال تولید ۱۳۹۱ سنسور اکسیژن بوش آلمان سیم آبی و سوکت سبز
  3. خودردی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ از مدل ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱ کامپیوتر والئو و دریچه گاز برقی، سنسور اکسیژن NTK ژاپن سیم سبز و سوکت سبز
  4. انواع موتور های خودروی پژو ۲۰۶ و TU5 و رانا از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ سنسور اکسیژن بالا و سنسور اکسیژن پایین مارک کروز

پژو پارس پژو ۴۰۵ و سمند و آردی

  1. خودروهای پژو ۴۰۵ سمند و پرشیا تا سال تولید ۱۳۸۷ سوکت مستطیلی شکل، سوکت سبز رنگ، از شرکت بوش آلمان در موتور های xu7 با سیمی بلند حدود یک متر است.
  2. از سال تولید ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ با سیستم زیمنس، سنسور اکسیژن شرکت کروز

خانواده ی پراید

قبل از مدل 1383 تک سیم بوده و از ۱۳۸۷ تا مدل ۱۳۸۷ بوش سوکت مستطیل شکل سبز رنگ ، و از سال ۱۳۸۷ تا به حال کروز مربع شکل و مشکی رنگ است.

تیبا و ساینا

تمامی سنسور اکسیژن های استفاده شده در این خودرو از شرکت کروز تهیه شده است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!