بد کار کردن پژو 405 سمند و پرشیا صبح ها

بد کار کردن پژو 405 سمند و پرشیا صبح ها

بد کار کردن پژو 405 سمند و پرشیا صبح ها

بد کار کردن پژو 405 سمند و پرشیا صبح ها ریپ زدن پژو 405 سمند و پرشیا صبح ها کپ کردن پژو 405 صبح ها کپ کردن پرشیا صبح ها کپ کردن سمند صبح ها علت های مختلفی دارد.

یکی از عیب های رایج موتور XU7 1800 که در پژو 405 ، سمند و پرشیا نصب شده است بد کار کردن ریپ زدن و پت پت کردن صبح ها است. این موضوع در بعضی اوقات همراه با گاز نخوردن و کپ کردن همراه است.

برای رفع عیب مشکل بد کار کردن پژو 405 سمند و پرشیا صبح ها باید به فکر تنظیم موتور بود.

تنظیم موتور XU7 داری چند بخش مختلف است.

تست پمپ بنزین اولین قدم برای بد کار کردن پژو 405 سمند و پرشیا صبح ها

در زمان استارت صبح ، خودرو سوخت بیشتری نیاز دارد. کم بودن فشار سوخت در زمان استارت اولیه باعث بد کار کردن پژو 405 سمند و پرشیا صبح ها میشود. بهترین روش تست ، استفاده از دستگاه فشار بنزین کمک میکند تا مقدار فشار بنزین را در صبح ها اندازه گیری کنید.

تعویض شمع و وایر

شمع و وایر اصلی ترین کار در تنظیم موتور خودرو است. معمولا با ضعیف بودن شمع و وایر خودرو مقدار مورد نیاز جرقه خودرو تامین نمیشود. شمع بصورت دوره ای هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر باید تعویض شود. وایر خودرو هم سیمی است که برق مورد نیاز شمع را از کوئل انتقال میدهد.

تست سوزن انژکتور برای بد کار کردن پژو 405 سمند و پرشیا صبح ها

سوزن انژکتور وظیفه ی پاشش سوخت را در محفظه ی احتراق دارد. اگر سوخت به اندازه ی کافی وارد موتور نشود ، موتور خودرو قدرت کافی برای ساسات کردن را ندارد. پس بهتر است شستشوی انژکتور با دستگاه انجام دهید که علاوه بر تست انژکتور ها، سوزن های انژکتور سرویس هم بشوند.

کاتالیزور و سنسور اکسیژن

کاتالیزور قطعه ای گران قیمت است که برای تصفیه ی دود های خروجی از اگزوز ، در مسیر خروجی گازهای آلاینده ی موتور نصب میشود. عمر کاتالیزور معمولا بین سی هزار کیلومتر تا صد هزار کیلومتر متغییر است. عمر مفید کاتالیزور معمولا بستگی به سوخت مصرفی ، سالم بودن واشر سرسیلندر و نوع کارکرد خودرو بستگی دارد.

با به پایان رسیدن عمر کاتالیزور معمولا منافذ خروجی اگزوز کیپ میشود‌ و خروج گازهای آلاینده کمی با چالش همراه میشود.

سنسور اکسیژن که قبل از کاتالیزور نصب شده است وظیفه ی آنالیز کردن گاز های خروجی و ارسال اطلاعات این گاز ها را به ECU دارد.

وقتی گازهای آلاینده راحت خارج نشوند در آنالیز گاز های خروجی مشکل ایجاد میشود و نسبت ترکیبی سوخت به هوا بهم میریزد و خودرو بد کار میکند و باعث بد کار کردن پژو 405 سمند و پرشیا صبح ها میشود.

نقص در واشر سرسیلندر

سوختن واشر سرسیلندر در موتور 1800 XU7 داستان های عجیبی دارد. میشه گفت این شتری هست که در خونه ی همه میخوابه! این موتور به علت ضعفی که دارد با هر ترفندی که شما بزنید هرجوره واشر سرسیلندر رو میسوزونه.

یکی از علائمی که این خودرو در زمان سوختن واشر سرسیلندر از خود نشان میدهد بد روشن شدن و بد کارکردن اول صبح ها است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس جهت پذیرش در تعمیرگاه